Pomianowska Małgorzata, Scenariusz lekcji dla klas VI–VIII szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych
Scenariusz lekcji dla klas VI–VIII szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych
Cele:
zapoznanie uczniów z metodą retrieval practice;
zmotywowanie ich do wykorzystywania tej metody.
Zagadnienia:
definicja retrieval practice;
identyfikacja korzyści stosowania tej metody;
praktyczne jej ćwiczenie.
Czas trwania:
45 minut
Materiały pomocnicze:
po dwa–trzy flamastry dla każdej 3-, 4-osobowej grupy
po dwie kartki A-4 dla każdej grupy
po jednym dużym arkuszu papieru dla każdej grupy
długopisy i kartki do robienia notatek przez uczniów
Przebieg:
❶ Zacznij lekcję od przypomnienia uczniom, że dla osiągnięcia długotrwałych efektów nauki warto stosować skuteczne metody pomagające utrwalić wiedzę, a jedną z nich jest retrieval practicepolegająca na aktywnym odzyskiwaniu z pamięci informacji, które kiedyś uzyskaliśmy. Podkreśl, że ten proces wymaga skupienia i wytężonego wysiłku umysłowego większego niż np. szukanie odpowiedzi w podręczniku, robienie notatek czy wielokrotne czytanie jakiegoś materiału. Przypominając sobie to, czego się uczyliśmy, ćwiczymy mózg i...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX