Pomianowska Małgorzata, Scenariusz lekcji dla klas VI–VIII szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych

Artykuły
Opublikowano: Dyr.Szkoły 2024/3/54
Autor:
Rodzaj: artykuł

Scenariusz lekcji dla klas VI–VIII szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych

Cele:

a)

zapoznanie uczniów z metodą retrieval practice;

b)

zmotywowanie ich do wykorzystywania tej metody.

Zagadnienia:

a)

definicja retrieval practice;

b)

identyfikacja korzyści stosowania tej metody;

c)

praktyczne jej ćwiczenie.

Czas trwania:

45 minut

Materiały pomocnicze:

po dwa–trzy flamastry dla każdej 3-, 4-osobowej grupy

po dwie kartki A-4 dla każdej grupy

po jednym dużym arkuszu papieru dla każdej grupy

długopisy i kartki do robienia notatek przez uczniów

Przebieg:

❶   Zacznij lekcję od przypomnienia uczniom, że dla osiągnięcia długotrwałych efektów nauki warto stosować skuteczne metody pomagające utrwalić wiedzę, a jedną z nich jest retrieval practicepolegająca na aktywnym odzyskiwaniu z pamięci informacji, które kiedyś uzyskaliśmy. Podkreśl, że ten proces wymaga skupienia i wytężonego wysiłku umysłowego większego niż np. szukanie odpowiedzi w podręczniku, robienie notatek czy wielokrotne czytanie jakiegoś materiału. Przypominając sobie to, czego się uczyliśmy, ćwiczymy mózg i...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX