Gumularz Mirosław, Dozwolony zakres reklamy behawioralnej (opartej o profilowanie) wykorzystującej dane osobowe na gruncie DSA

Komentarze praktyczne
Opublikowano: LEX/el. 2024
Status: Aktualny
Autor:

Dozwolony zakres reklamy behawioralnej (opartej o profilowanie) wykorzystującej dane osobowe na gruncie DSA

Profilowanie w DSA – szczególne wymagania względem RODO

Akt o usługach cyfrowych (Digital Services Act) dotyczy usług pośrednich. Wskazane pojęcie ma charakter najszerszy. Niektóre przepisy dotyczą ogólnie dostawców usługi pośredniej, a niektóre dotyczą węższych kategorii, np. usługi hostingu.

DSA ma zastosowanie do dostawców usług społeczeństwa informacyjnego zgodnie z definicją zawartą w dyrektywie (UE) 2015/1535 Parlamentu Europejskiego i Rady z 9.09.2015 r. ustanawiającej procedurę udzielania informacji w dziedzinie przepisów technicznych oraz zasad dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego (ujednolicenie), tj. każdej usługi normalnie świadczonej za wynagrodzeniem, na odległość, drogą elektroniczną i na indywidualne żądanie odbiorcy. DSA nie ma jednak zastosowania do wszystkich typów usług społeczeństwa informacyjnego, a usług pośrednich polegających na świadczeniu usług znanych jako usługi: zwykłego przekazu, cachingu i hostingu,

Zgodnie z art. 3 lit. gDSA usługa pośrednia oznacza jedną z następujących usług społeczeństwa...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX