Sługocka Martyna, Nowe zasady wnoszenia pism do organu administracji architektoniczno-budowlanej

Komentarze praktyczne
Opublikowano: LEX/el. 2021
Status: Aktualny
Autor:

Nowe zasady wnoszenia pism do organu administracji architektoniczno-budowlanej

Od dnia 5 października 2021 r. obowiązują nowe zasady komunikacji stron postępowań i ich pełnomocników z organami administracji publicznej, w tym organami administracji architektoniczno-budowlanej, wprowadzone do ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego – dalej k.p.a., ustawą z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych – dalej u.d.e. lub nowelizacja. Zmiany w k.p.a. to zmiany wprowadzające generalną zasadę równoważności pism służących załatwianiu spraw bez względu na to, czy zostały sporządzone i utrwalone w postaci elektronicznej czy papierowej, oraz zmiany ustalające ujednolicone zasady komunikacji z organami administracji publicznej z wykorzystaniem spełniającej standard usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej. Zmiany te korespondują ze zmianami w zakresie wprowadzenia od 2021 r. tzw. usługi e-budownictwa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane – dalej pr. bud.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX