Sobczyńska Marta, Obsługa zdarzeń niepożądanych w placówce medycznej

Komentarze praktyczne
Opublikowano: LEX/el. 2023
Status: Aktualny
Autor:

Obsługa zdarzeń niepożądanych w placówce medycznej

Ministerstwo Zdrowia od wielu lat opracowywało projekt modelu zarządzania jakością i bezpieczeństwem pacjenta w Polsce, co ziściło się w postaci ustawy z 16.06.2023 r. o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta – dalej u.j.o.z. Polski model zarządzania jakością opisany w ustawie o jakości i bezpieczeństwie pacjenta, mimo burzliwych zmian koncepcji na etapach projektowych i konsultacyjnych, ma na celu nie tylko poprawę efektywności funkcjonowania całego systemu ochrony zdrowia, zwiększenia dostępności realizowanych świadczeń, ale także podniesienia ich jakości. Opiera się między innymi na monitorowaniu i zapobieganiu występowania zdarzeń niepożądanych, badaniu satysfakcji pacjenta oraz zapewnieniu personelowi szkoleń związanych z tematyką zarządzania jakością.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX