Golat Rafał, Oferta a reklama w kontekście cywilnoprawnym i podatkowym

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Oferta a reklama w kontekście cywilnoprawnym i podatkowym

Zarówno oferta, jak i reklama stanowią pojęcia kluczowe z punktu widzenia obrotu gospodarczego – oferta jako podstawowy mechanizm nawiązywania współpracy handlowej, reklama zaś jako środek służący intensyfikacji i zwiększaniu efektywności tej współpracy. Problem praktyczny polega jednak na tym, iż nie zawsze oferta i reklama są właściwie identyfikowane, co jest z reguły efektem mylenia tych dwóch określeń. Kwestia ta wymaga odrębnego potraktowania o tyle, iż umiejętność odróżniania oferty od reklamy jest bardzo istotna z punktu widzenia skutków podejmowanych przez poszczególnych przedsiębiorców działań nie tylko na gruncie prawa cywilnego, ale także prawa podatkowego.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX