Kosakowska-Tomczyk Marta, Wilczyk Katarzyna, Praca zdalna - kiedy pracodawca może odmówić

Komentarze praktyczne
Opublikowano: LEX/el. 2023
Status: Aktualny
Autorzy:

Praca zdalna - kiedy pracodawca może odmówić

W dniu 7.04.2023 r. do Kodeksu pracy wprowadzono przepisy dotyczące zasad wykonywania pracy zdalnej - art. 6718-6734 Kodeksu pracy. Zgodnie z kodeksową definicją: praca zdalna to praca, która może być wykonywana całkowicie lub częściowo w miejscu wskazanym przez pracownika i każdorazowo uzgodnionym z pracodawcą, w tym pod adresem zamieszkania pracownika, w szczególności z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.

To jakie grupy czy też jacy konkretnie pracownicy mogą być objęci pracą zdalną co do zasady zależy od decyzji pracodawcy. Nie istnieją żadne wytyczne, stanowiska czy też wyjaśnienia Głównego Inspektoratu Pracy, czy też Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej w tym zakresie.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX