Balicki Adam, Wsparcie rozwoju kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Komentarz

Komentarze
Opublikowano: LEX/el. 2024
Stan prawny: 1 stycznia 2024 r.
Autor komentarza:

Wsparcie rozwoju kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Komentarz

Autor fragmentu:
Art. 1art(1)

1.

Komentowany artykuł określa przedmiot regulacji ustawy, którym jest tryb przyznawania wsparcia uczniom i nauczycielom w związku z rozwojem kompetencji cyfrowych. Zgodnie z definicją określoną w na stronie https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/004171#5, dostęp: 21.12.2023 r., kompetencje cyfrowe (ang. digital competences) obejmują krytyczne i odpowiedzialne korzystanie z technologii cyfrowych i wykorzystywanie ich do uczenia się, pracy i udziału w życiu społecznym. Jak zostało wskazane na przywołanej stornie – kompetencje cyfrowe to nie obsługa komputera i programów. Obecnie kompetencje cyfrowe to również:

umiejętność korzystania z danych i informacji,

umiejętność porozumiewania się i współpracy,

tworzenie treści cyfrowych,

programowanie,

kompetencje związane z cyberbezpieczeństwem.

Jak wskazano na przywołanej stronie, coraz większe znaczenie zyskuje także umiejętność pracy online w czasie rzeczywistym na dokumentach współdzielonych przez pracowników lub klientów. Do innych...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX