Woźnicki Jerzy (red.), Identyfikacja i uzasadnienie kierunków regulacji o kluczowym znaczeniu w ustawie prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
Identyfikacja i uzasadnienie kierunków regulacji o kluczowym znaczeniu w ustawie prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
Rozdział1SYSTEM SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI
1.1.WSTĘP
Rozdział ten otwiera merytorycznie monografię, odnosząc się do treści podstawowych ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, określających system szkolnictwa wyższego i nauki, a w tym do regulacji ustrojowych. Dotyczy to prawnej definicji oraz ogólnej charakterystyki tego systemu. Ponadto zostały rozpatrzone nowe rozwiązania o charakterze instytucjonalnym, w postaci federacji podmiotów systemu, a także nowego pojęcia określonego zbiorowo jako instytucje przedstawicielskie szkolnictwa wyższego i nauki. Na gruncie ogólnej kompozycji ustawy oznacza to odwołanie się do wybranych treści jej preambuły i poszczególnych działów, a w tym: w odniesieniu do regulacji ustrojowych, do działu I „Przepisy ogólne”, działu II „Szkolnictwo wyższe”, rozdziału 1 „Uczelnie”, z nawiązaniami do federacji, a więc do działu IV „Federacje” oraz - w odniesieniu do instytucji przedstawicielskich - do działu IX „Instytucje przedstawicielskie szkolnictwa wyższego i nauki”.
Zgodnie z założeniami przyjętymi przez...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX