Bartosiewicz Adam, Rozliczanie kosztów zatrudnienia członka zarządu w oparciu o umowę o pracę krok po kroku
Poradniki
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Rozliczanie kosztów zatrudnienia członka zarządu w oparciu o umowę o pracę krok po kroku
Członkowie zarządu w spółkach z o.o. często wykonują swoje obowiązki na podstawie umowy o pracę. Przepisy prawa handlowego przewidują szczególne zasady zawierania umów (w tym umów o pracę) pomiędzy spółką a członkami jej zarządu. Bez dochowania tych warunków umowy o pracę mogą się okazać nieważne, a to może prowadzić do zakwestionowania wynagrodzenia oraz narzutów wynikających z tych umów jako kosztów uzyskania przychodów. Niniejszy tekst przedstawia sposób zawierania umów (umów o pracę) z członkami zarządu, tak aby umowy te nie okazały się nieważne.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX