Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (European Securities and Markets Authority - ESMA), Wytyczne dotyczące informacji reklamowych, o których mowa w rozporządzeniu w sprawie transgranicznej dystrybucji funduszy

Poradniki
Opublikowano: LEX/el. 2021
Autor:

Wytyczne dotyczące informacji reklamowych, o których mowa w rozporządzeniu w sprawie transgranicznej dystrybucji funduszy

02/08/2021

ESMA34-45-1272 PL

1Zakres stosowania

Kto?

Niniejsze wytyczne mają zastosowanie do spółek zarządzających UCITS, w tym do wszystkich UCITS, które nie wyznaczyły spółki zarządzającej UCITS, zarządzających alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi, zarządzających EuVECA i zarządzających EuSEF.

Co?

Wytyczne powinny mieć zastosowanie do wszystkich informacji reklamowych skierowanych do inwestorów lub potencjalnych inwestorów dla UCITS i AFI, w tym w przypadku, gdy są one ustanawiane jako EuVECA, EuSEF, ELTIF i FRP.

Przykłady dokumentów, które można uznać za informacje reklamowe, obejmują między innymi:

a)

Wszystkie wiadomości reklamowe dla UCITS lub AFI, niezależnie od nośnika, w tym papierowe dokumenty lub informacje udostępnione w formacie elektronicznym, artykuły prasowe, komunikaty prasowe, wywiady, reklamy, dokumenty udostępniane w Internecie, a także strony internetowe, prezentacje wideo, prezentacje na żywo, wiadomości radiowe lub arkusze informacyjne.

b)

Wiadomości rozpowszechniane na dowolnej platformie...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX