Europejski Urząd Nadzoru Bankowego, Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (European Securities and Markets Authority - ESMA), Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (European Insurance and Occupational Pensions Authority - EIOPA), Wytyczne dotyczące obsługi skarg dla sektora papierów wartościowych (ESMA) i sektora bankowości (EUNB)

Poradniki
Opublikowano: LEX/el. 2021
Autorzy:

Wytyczne dotyczące obsługi skarg dla sektora papierów wartościowych (ESMA) i sektora bankowości (EUNB)

JC 2014 43

27 May 2014

Cel

1. Aby zapewnić konsumentom odpowiednią ochronę, celem niniejszych wytycznych jest:

a)

sprecyzowanie oczekiwań dotyczących organizacji obsługi skarg w przedsiębiorstwach;

b)

dostarczenie wskazówek dotyczących przekazywania informacji osobom składającym skargi;

c)

dostarczenie wskazówek dotyczących procedur odpowiadania na skargi;

d)

zharmonizowanie ustaleń dotyczących obsługi wszelkich otrzymywanych skarg w przedsiębiorstwach; oraz

e)

dopilnowanie, aby ustalenia dotyczące obsługi skarg w przedsiębiorstwach spełniały minimalne wymagania dotyczące konwergencji praktyk nadzorczych w całej UE.

Zakres

2. Niniejsze wytyczne mają zastosowanie do właściwych organów w sprawach nadzoru nad obsługą skarg w przedsiębiorstwach w swojej jurysdykcji. Dotyczy to okoliczności, w których właściwe organy nadzorują obsługę skarg na podstawie przepisów prawa UE i prawa krajowego przez przedsiębiorstwa prowadzące działalność w jurysdykcji właściwych organów zgodnie ze swobodą świadczenia usług lub...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX