Europejski Urząd Nadzoru Bankowego, Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (European Securities and Markets Authority - ESMA), Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (European Insurance and Occupational Pensions Authority - EIOPA), Wytyczne dotyczące obsługi skarg dla sektora papierów wartościowych (ESMA) i sektora bankowości (EUNB)
Wytyczne dotyczące obsługi skarg dla sektora papierów wartościowych (ESMA) i sektora bankowości (EUNB)
JC 2014 43
27 May 2014
Cel
1. Aby zapewnić konsumentom odpowiednią ochronę, celem niniejszych wytycznych jest:
sprecyzowanie oczekiwań dotyczących organizacji obsługi skarg w przedsiębiorstwach;
dostarczenie wskazówek dotyczących przekazywania informacji osobom składającym skargi;
dostarczenie wskazówek dotyczących procedur odpowiadania na skargi;
zharmonizowanie ustaleń dotyczących obsługi wszelkich otrzymywanych skarg w przedsiębiorstwach; oraz
dopilnowanie, aby ustalenia dotyczące obsługi skarg w przedsiębiorstwach spełniały minimalne wymagania dotyczące konwergencji praktyk nadzorczych w całej UE.
Zakres
2. Niniejsze wytyczne mają zastosowanie do właściwych organów w sprawach nadzoru nad obsługą skarg w przedsiębiorstwach w swojej jurysdykcji. Dotyczy to okoliczności, w których właściwe organy nadzorują obsługę skarg na podstawie przepisów prawa UE i prawa krajowego przez przedsiębiorstwa prowadzące działalność w jurysdykcji właściwych organów zgodnie ze swobodą świadczenia usług lub...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX