0112-KDSL2-2.440.66.2024.3.EZ - WIS TOWAR - lizak lodowy - CN 2202 - stawka 23% VAT

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 22 kwietnia 2024 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDSL2-2.440.66.2024.3.EZ WIS TOWAR - lizak lodowy - CN 2202 - stawka 23% VAT

WIĄŻĄCA INFORMACJA STAWKOWA (WIS)

Na podstawie art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r. poz. 361), zwanej dalej "ustawą", po rozpatrzeniu wniosku (...) z dnia 6 lutego 2024 r. (data wpływu 6 lutego 2024 r.), uzupełnionego pismami z dnia: 22 marca 2024 r. (data wpływu 22 marca 2024 r.), 29 marca 2024 r. (data wpływu 29 marca 2024 r.), 10 kwietnia 2024 r. (data wpływu 12 kwietnia 2024 r.) oraz 15 kwietnia 2024 r. (data wpływu 15 kwietnia 2024 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.

Przedmiot wniosku: towar - lizak lodowy w stanie płynnym o smaku truskawkowym do zamrożenia

Opis towaru:

Przedmiotem wniosku jest lizak lodowy do zamrożenia o smaku truskawkowym, który Wnioskodawca planuje sprzedawać innym podmiotom gospodarczym (sieciom detalicznym), (...). Skład: (...). Lizaki lodowe będą sprzedawane w zamkniętym, nienaruszonym opakowaniu foliowym producenta (...). Każda porcja jest spakowana w foliową saszetkę, którą należy otworzyć dopiero po zamrożeniu produktu w domu. Produkt bez zamrożenia rozlałby się w trakcie otwierania saszetki. Nie jest więc możliwa konsumpcja produktu bez jego zamrożenia, aby znaczna część zawartości nie została rozlana.

Rozstrzygnięcie: CN 2202

Stawka podatku od towarów i usług: 23%

Podstawa prawna: art. 41 ust. 1 ustawy w zw. z art. 146ef ust. 1 pkt 1 ustawy

Cel wydania WIS: określenie stawki podatku od towarów i usług

UZASADNIENIE

W dniu 6 lutego 2024 r. Wnioskodawca złożył wniosek o wydanie WIS w zakresie sklasyfikowania ww. towaru na potrzeby określenia stawki podatku od towarów i usług. Wniosek uzupełniono w dniu 22 marca 2024 r. o przesłanie prawidłowo podpisanego pełnomocnictwa, w dniu 29 marca 2024 r. o doprecyzowanie opisu towaru oraz przesłanie stosownych dokumentów, w dniu 12 kwietnia 2024 r. o doprecyzowanie opisu towaru oraz w dniu 15 kwietnia 2024 r. o przesłanie etykiety (...).

W treści wniosku przedstawiono następujący szczegółowy opis towaru.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na dystrybucji produktów spożywczych (...). Spółka jest czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: "VAT").

Proponowana przez Wnioskodawcę klasyfikacja towaru lub usługi według Nomenklatury scalonej (CN)/Polskiej Kwalifikacji Obiektów Budowlanych (PKOB)/Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWIU):

Towar, który zamierza wprowadzić na rynek Wnioskodawca powinien podlegać klasyfikacji do grupowania Nomenklatury scalonej (CN) 2105 (Lody i pozostałe lody jadalne, nawet zawierające kakao).

Szczegółowy opis towaru/usługi.

Na rynku polskim Wnioskodawca planuje wprowadzenie do sprzedaży lizaków lodowych, (dalej: "Towar").

Przedmiotowy Towar będzie sprzedawany w czterech smakach, tj.:

i. truskawkowy,

(...).

Zgodnie z planowaną sprzedażą, lizaki lodowe będą miały następujący skład:

(...)

Wartości odżywcze na porcję (dotyczy każdego smaku), tj. (...).

Wartości odżywcze na 100 ml (dotyczy każdego smaku): (...).

Pozostałe cechy Towaru (dotyczy każdego smaku):

* zawiera wyłącznie cukier naturalnie występujący w owocach;

* nadaje się dla wegetarian i wegan;

* nie zawiera glutenu;

* nie zawiera sztucznych barwników;

* posiada naturalne aromaty.

W dniu 29 marca 2024 r. Wnioskodawca uzupełnił wniosek o następujące informacje:

Spółka uprzejmie informuje, że przedmiotem niniejszego wniosku jest wyłącznie lizak lodowy o smaku truskawkowym.

Spółka wyjaśnia, że planuje sprzedaż lizaków lodowych w zbiorczych opakowaniach (...).

(...).

Spółka informuje, że opakowanie lizaków zawiera (...). Każda porcja jest spakowana w foliową saszetkę, którą należy otworzyć dopiero po zamrożeniu produktu w domu. Co do zasady, produkt bez zamrożenia rozlałby się w trakcie otwierania saszetki. Nie jest więc możliwa konsumpcja produktu bez jego zamrożenia, jeśli nie chcemy rozlać znacznej części zawartości.

Poniżej Spółka przedstawią charakterystykę procesu produkcyjnego:

(...).

Spółka uprzejmie informuje, że lizaki lodowe będą sprzedawane w zamkniętym, nienaruszonym opakowaniu foliowym producenta zawierającym (...) spakowanych osobno w foliowych saszetkach.

W celu uniknięcia wątpliwości Wnioskodawca wskazuje, że:

* lizaki lodowe są sprzedawane konsumentowi w stanie płynnym,

* każda porcja, jest spakowana w foliową saszetkę, którą należy otworzyć dopiero po zamrożeniu produktu w domu (produkt bez zamrożenia rozlałby się w trakcie otwierania saszetki). Nie jest więc możliwa konsumpcja produktu bez jego zamrożenia, jeśli nie chcemy rozlać znacznej części zawartości.

Spółka informuje, że towar będzie sprzedawany innym podmiotom gospodarczym, (sieciom detalicznym), które będą sprzedawały bezpośrednio towar ostatecznym klientom (konsumentom).

Spółka nie będzie sprzedawać towaru bezpośrednio konsumentom.

Do uzupełnienia wniosku Wnioskodawca dołączył:

(...).

W dniu 12 kwietnia 2024 r. Wnioskodawca doprecyzował opis towaru w następujący sposób:

Spółka doprecyzowuje opis towaru, tj. lizaków lodowych (smak truskawkowy) poprzez modyfikację fragmentu opisu pozostałych cech towaru:

 Fragment opisu modyfikacji:

»Zawiera wyłącznie cukier naturalnie występujący w owocach«

 Fragment opisu nowy/zmodyfikowany:

»Zawiera dodatek cukru oraz cukier naturalnie występujący w owocach«

Pozostałe elementy opisu Towaru pozostają bez zmian.

W dniu 15 kwietnia 2024 r. wniosek został uzupełniony o etykietę (...).

W trybie przewidzianym w art. 200 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2023 r. poz. 2383, z późn. zm.), zwanej dalej "Ordynacją podatkową", postanowieniem z dnia 12 kwietnia 2024 r. nr 0112-KDSL2-2.440.66.2024.2.EZ tut. organ wyznaczył Stronie siedmiodniowy termin do wypowiedzenia się w zakresie zebranego w sprawie materiału dowodowego. Postanowienie zostało skutecznie doręczone w dniu 12 kwietnia 2024 r. Do dnia wydania niniejszej decyzji z prawa tego Strona nie skorzystała.

UZASADNIENIE klasyfikacji towaru

Stosownie do brzmienia art. 5a ustawy, towary i usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacji w układzie odpowiadającym Nomenklaturze scalonej (CN) zgodnej z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256 z 07.09.1987, str. 1, z późn. zm. - Dz.Urz.UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 2, str. 382, z późn. zm.) lub w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są klasyfikowane według Nomenklatury scalonej (CN) lub klasyfikacji wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują działy, pozycje, podpozycje lub kody Nomenklatury scalonej (CN) lub symbole klasyfikacji statystycznych.

Zgodnie z art. 1 ust. 2 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej Nomenklatura scalona obejmuje:

a)

nomenklaturę Systemu Zharmonizowanego;

b)

wspólnotowe podpodziały do tej nomenklatury nazywane "podpozycjami CN" w tych przypadkach, gdy określona jest odpowiadająca stawka celna;

c)

przepisy wstępne, dodatkowe uwagi do sekcji lub działów oraz przypisy odnoszące się do podpozycji CN.

Jednolitemu stosowaniu zarówno Systemu Zharmonizowanego (HS), jak i Nomenklatury scalonej (CN) służą Noty wyjaśniające.

Klasyfikacja towarów w Nomenklaturze scalonej podlega regułom zawartym w Ogólnych regułach interpretacji Nomenklatury scalonej zapewniającym jednolitą interpretację, co oznacza, że dany towar jest zawsze klasyfikowany do jednej i tej samej pozycji i podpozycji z wyłączeniem wszelkich innych, które mogłyby być brane pod uwagę.

Reguła 1. Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury scalonej (ORINS) wskazuje, że tytuły sekcji, działów i poddziałów mają znaczenie wyłącznie orientacyjne. Dla celów prawnych klasyfikację towarów ustala się zgodnie z brzmieniem pozycji i uwag do sekcji lub działów oraz zgodnie z Ogólnymi regułami interpretacji Nomenklatury scalonej.

Wnioskodawca proponuje zaklasyfikować będący przedmiotem wniosku towar zgodnie z Nomenklaturą scaloną (CN) do grupowania 2105. W związku z powyższym tutejszy organ wskazuje, że zgodnie z tytułem działu 21 Nomenklatury scalonej, dział ten obejmuje "Różne przetwory spożywcze". Natomiast pozycja 2105 zawiera "Lody i pozostałe lody jadalne, nawet zawierające kakao".

Noty wyjaśniające do HS do ww. pozycji wskazują, że "Niniejsza pozycja obejmuje lody zazwyczaj przygotowywane na bazie mleka lub śmietanki i pozostałe lody jadalne (np. sorbet, lizaki lodowe), nawet zawierające kakao w każdej proporcji. Jednakże niniejsza pozycja nie obejmuje mieszanek i baz do produkcji lodów, które klasyfikowane są według ich zasadniczych składników (np. pozycja 1806, 1901 lub 2106)".

Jednocześnie z not wyjaśniających do Nomenklatury scalonej do podpozycji 2105 00 wynika, że: "W tej pozycji »lody śmietankowe i pozostałe lody jadalne« oznacza przetwory spożywcze, nawet pakowane do sprzedaży detalicznej, nawet zawierające kakao lub czekoladę (nawet jako polewę), które występują w stanie stałym lub przypominającym pastę, będącym wynikiem zamrożenia i które przeznaczone do spożycia w tej postaci.

Podstawową właściwością tych produktów jest to, że powracają one do stanu ciekłego lub półciekłego, w temperaturze otoczenia zbliżonej do 0°C.

Natomiast przetwory, które pomimo posiadania zewnętrznych cech lodów jadalnych, nie posiadają podstawowych ich właściwości opisanych powyżej, objęte są odpowiednio pozycją 1806, 1901 lub 2106.

(...)".

Jak wynika ze zgromadzonego materiału dowodowego, przedmiotem wniosku jest lizak lodowy do zamrożenia o smaku truskawkowym, który Wnioskodawca planuje sprzedawać innym podmiotom gospodarczym (sieciom detalicznym), w zbiorczym opakowaniu, (...). Lizaki lodowe będą sprzedawane w zamkniętym, nienaruszonym opakowaniu foliowym producenta zawierającym (...) spakowanych osobno w foliowych saszetkach. Każda porcja jest spakowana w foliową saszetkę, którą należy otworzyć dopiero po zamrożeniu produktu w domu. Wnioskodawca wskazał jednoznacznie, że produkt bez zamrożenia rozlałby się w trakcie otwierania saszetki. Nie jest więc możliwa konsumpcja produktu bez jego zamrożenia, aby znaczna część zawartości nie została rozlana.

Powyższe potwierdza (...),

Tym samym przedmiotowy lizak lodowy o smaku truskawkowym nie może być zaklasyfikowany do pozycji CN 2105, ponieważ nie występuje w stanie stałym lub przypominającym pastę, będącym wynikiem zamrożenia, a sprzedawany jest - jak wskazał Wnioskodawca - w stanie płynnym.

W związku z powyższym, w tym miejscu należy powołać także dział 22 Nomenklatury scalonej, który zgodnie z tytułem obejmuje "Napoje bezalkoholowe, alkoholowe i ocet".

Pozycja CN 2202 obejmuje "Wody, włącznie z wodami mineralnymi i wodami gazowanymi, zawierające dodatek cukru lub innego środka słodzącego, lub wody aromatyzowane i pozostałe napoje bezalkoholowe, z wyłączeniem soków owocowych, z orzechów i warzywnych, objętych pozycją 2009".

Z kolei, z not wyjaśniających do HS do pozycji CN 2202 wynika, że:

"Niniejsza pozycja obejmuje napoje bezalkoholowe zdefiniowane w uwadze 3 do niniejszego działu, nie objęte innymi pozycjami, a w szczególności pozycją 2009 lub 2201.

(...)

(C) Pozostałe napoje bezalkoholowe, z wyjątkiem soków owocowych lub warzywnych objętych pozycją 2009.

(...)".

Ponadto z not wyjaśniających do HS wynika, że podpozycja CN 2202 10 00 zawiera:

"Wody, włącznie z wodami mineralnymi i wodami gazowanymi, zawierające dodatek cukru lub innego środka słodzącego, lub wody aromatyzowane.

Podpozycja ta obejmuje napoje, o których mowa w Notach wyjaśniających do HS do pozycji 2202, pkt (A).

Obecność przeciwutleniaczy, witamin, substancji stabilizujących lub chininy nie wpływa na klasyfikację napojów.

Podpozycja ta obejmuje produkty płynne, składające się z wody, cukru i aromatów, pakowane w torebki z tworzywa sztucznego i przeznaczone do przyrządzania, w warunkach domowych, lodów na patyku poprzez zamrożenie w zamrażarce".

Uwzględniając powyższe, jak również mając na uwadze przedstawiony opis produktu, należy uznać, że przedmiotowy towar - lizak lodowy w stanie płynnym o smaku truskawkowym do zamrożenia, spełnia kryteria i posiada właściwości dla towarów objętych pozycją 2202 Nomenklatury scalonej (CN). Klasyfikacja towaru została dokonana zgodnie z postanowieniami 1. reguły Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury scalonej.

UZASADNIENIE zastosowania stawki podatku od towarów i usług

W myśl art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Natomiast stosownie do art. 146ef ust. 1 pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2024 r. do końca roku, w którym suma wydatków wymienionych w art. 40 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz. U. poz. 2305 oraz z 2023 r. poz. 347, 641, 1615, 1834 i 1872) określonych na ten rok w ustawie budżetowej, w brzmieniu obowiązującym na dzień 31 lipca tego roku, oraz planie finansowym Funduszu Wsparcia Sił Zbrojnych przedłożonym zgodnie z art. 42 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny albo projekcie tego planu przedstawionym do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej zgodnie z art. 42 ust. 2 i 3 tej ustawy, jeżeli plan ten nie został przedłożony zgodnie z art. 42 ust. 4 tej ustawy, po wyłączeniu planowanych przepływów finansowych w ramach tej sumy wydatków, jest wyższa niż 3% wartości produktu krajowego brutto określonego zgodnie z art. 40 ust. 2 tej ustawy:

1)

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%;

2)

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%;

3)

stawka zryczałtowanego zwrotu podatku, o której mowa w art. 115 ust. 2, wynosi 7%;

4)

stawka ryczałtu, o której mowa w art. 114 ust. 1, wynosi 4%.

Z kolei na mocy art. 41 ust. 2a ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 10 do ustawy, innych niż klasyfikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w grupowaniu usługi związane z wyżywieniem (PKWiU 56), stawka podatku wynosi 5%.

W poz. 17 załącznika nr 10 do ustawy, stanowiącego "Wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku w wysokości 5%" wymieniono towary sklasyfikowane wg CN ex 2202: "Wody, włącznie z wodami mineralnymi i wodami gazowanymi, zawierające dodatek cukru lub innego środka słodzącego, lub wody aromatyzowane i pozostałe napoje bezalkoholowe, z wyłączeniem soków owocowych, z orzechów i warzywnych, objętych pozycją CN 2009 - wyłącznie produkty:

1)

jogurty, maślanki, kefiry, mleko nieobjęte działem CN 04 - z wyłączeniem produktów zawierających kawę oraz jej ekstrakty, esencje lub koncentraty,

2)

napoje bezalkoholowe, w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego,

3)

preparaty do początkowego żywienia niemowląt, w tym mleko początkowe, preparaty do dalszego żywienia niemowląt, w tym mleko następne, mleko i mleko modyfikowane dla dzieci, o których mowa w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia,

4)

niezawierające produktów objętych pozycjami od CN 0401 do CN 0404 lub tłuszczu uzyskanego z produktów objętych pozycjami od CN 0401 do CN 0404:

a)

napoje na bazie soi o zawartości białka 2,8% masy lub większej (CN 2202 99 11),

b)

napoje na bazie soi o zawartości białka mniejszej niż 2,8% masy; napoje na bazie orzechów objętych działem CN 08, zbóż objętych działem CN 10 lub nasion objętych działem CN 12 (CN 2202 99 15)".

Zgodnie z brzmieniem art. 2 pkt 30 ustawy, przez ex - rozumie się zakres towarów i usług węższy niż określony odpowiednio w danym dziale, pozycji, podpozycji lub kodzie Nomenklatury scalonej (CN) lub danym grupowaniu klasyfikacji wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej.

Zatem umieszczenie ww. oznaczenia przy konkretnym dziale, pozycji, podpozycji lub kodzie Nomenklatury scalonej (CN) ma na celu zawężenie stosowania obniżonej stawki podatku od towarów i usług tylko do towarów należących do wymienionego działu, pozycji, podpozycji lub kodu Nomenklatury scalonej (CN), spełniających określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce "Nazwa towaru (grupy towarów)".

W związku z powyższym, ponieważ opisany we wniosku towar - lizak lodowy w stanie płynnym o smaku truskawkowym do zamrożenia - klasyfikowany jest do pozycji 2202 Nomenklatury scalonej (CN), i nie spełnia warunków, o których mowa w treści poz. 17 załącznika nr 10 ustawy, jego dostawa, import lub wewnątrzwspólnotowe nabycie podlega opodatkowaniu stawką podatku od towarów i usług w wysokości 23%, na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy w zw. z art. 146ef ust. 1 pkt 1 ustawy.

Informacje dodatkowe

Niniejsza WIS dotyczy ustalenia stawki podatku od towarów i usług dla planowanych czynności opodatkowanych, których przedmiotem będzie opisany w treści wniosku towar, co oznacza, że jakakolwiek zmiana, w szczególności dotycząca składu surowcowego produktu, sposobu powstawania produktu, lub innych jego parametrów, niezależnie od tego kiedy zostanie dokonana, skutkować będzie utratą ważności WIS

Niniejsza WIS jest ważna, jeśli w przedmiotowej sprawie nie ma zastosowania zwolnienie podmiotowe lub przedmiotowe od podatku od towarów i usług (art. 42a ustawy). W zakresie wyeliminowania lub zastosowania zwolnienia Wnioskodawca może zwrócić się o interpretację indywidualną do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała.

Podmiot, na rzecz którego wydano WIS, może ją stosować wyłącznie do towarów tożsamych pod każdym względem z towarem będącym przedmiotem niniejszej decyzji.

Niniejsza WIS wiąże, z zastrzeżeniem art. 42c ust. 2-2d ustawy, organy podatkowe wobec podmiotu, dla którego została wydana, oraz ten podmiot, w odniesieniu do towaru będącego jej przedmiotem, który zostanie sprzedany, zaimportowany lub wewnątrzwspólnotowo nabyty w okresie ważności WIS (art. 42c ust. 1 pkt 1 ustawy), z wyjątkiem następujących przypadków:

- podmiot ten złożył fałszywe oświadczenie, że w dniu złożenia wniosku o WIS, w zakresie przedmiotowym tego wniosku, nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa ani kontrola celno-skarbowa oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego (art. 42b ust. 3 ustawy),

- towar, będący przedmiotem niniejszej WIS, stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy (art. 42ca ustawy).

Niniejsza WIS jest ważna przez okres 5 lat licząc od dnia następującego po dniu jej doręczenia (art. 42 ha ust. 1 ustawy).

WIS traci ważność przed upływem 5 lat, z dniem:

1)

następującym po dniu doręczenia decyzji o zmianie WIS albo decyzji o uchyleniu WIS, albo

2)

wygaśnięcia na podstawie art. 42h ust. 1

- w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpiło wcześniej (art. 42 ha ust. 2 ustawy).

WIS wygasa z mocy prawa przed upływem powyższego terminu w przypadku zmiany przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku odnoszących się do towaru będącego przedmiotem tej WIS, gdy zmiana tych przepisów spowodowała, że:

- klasyfikacja towaru, lub

- stawka podatku właściwa dla towaru, lub

- podstawa prawna stawki podatku

staje się niezgodna z tymi przepisami.

Wygaśnięcie WIS następuje z dniem wejścia w życie przepisów, z którymi WIS stała się niezgodna (art. 42h ust. 1 ustawy).

Do liczenia terminów okresu ważności WIS stosuje się odpowiednio art. 12 Ordynacji podatkowej.

POUCZENIE

Od niniejszej decyzji - stosownie do art. 220 § 1 w związku z art. 221 oraz art. 223 § 2 Ordynacji podatkowej - służy Stronie odwołanie do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała, lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: (KIS/SkrytkaESP. albo za pośrednictwem systemu teleinformatycznego e-Urząd Skarbowy na stronie: https://www.podatki.gov.pl/e-urząd-skarbowy), będąc użytkownikiem/wyznaczając użytkownika konta w e-Urzędzie Skarbowym.

Odwołanie od decyzji organu podatkowego powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie (art. 222 Ordynacji podatkowej).

Opublikowano: www.kis.gov.pl