IBPBII/1/415-813/09/AŻ - Opodatkowanie dofinansowania przeznaczonego na wymianę źródła ciepła, montaż instalacji solarnych oraz utylizację azbestu w części dotyczącej dofinansowania wypłaconego z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz w części dotyczącej dofinansowania pożyczki uzyskanej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 13 stycznia 2010 r. Izba Skarbowa w Katowicach IBPBII/1/415-813/09/AŻ Opodatkowanie dofinansowania przeznaczonego na wymianę źródła ciepła, montaż instalacji solarnych oraz utylizację azbestu w części dotyczącej dofinansowania wypłaconego z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz w części dotyczącej dofinansowania pożyczki uzyskanej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 października 2009 r. (data wpływu do tut. Biura - 19 października 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dofinansowania przeznaczonego na wymianę źródła ciepła (piecy), montaż instalacji solarnych oraz utylizację azbestu:

*

w części dotyczącej dofinansowania wypłaconego z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - jest nieprawidłowe,

*

w części dotyczącej dofinansowania pożyczki uzyskanej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 października 2009 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dofinansowania przeznaczonego na wymianę źródła ciepła (piecy), montaż instalacji solarnych oraz utylizację azbestu.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W 2009 r. wnioskodawca Gmina w ramach dwóch programów dofinansowuje zainteresowanym osobom koszty utylizacji azbestu oraz montaż instalacji solarnych. Począwszy od października 2009 r. planuje także dofinansowywać koszty modernizacji systemów grzewczych w ramach "Aktualizacji programu ograniczania niskiej emisji na terenie gminy...".

1.

Dofinansowanie do utylizacji azbestu odbywa się w oparciu o Uchwałę Rady Gminy z dnia 22 stycznia 2009 r. w sprawie dotacji ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do przedsięwzięć służących ochronie środowiska związanych z demontażem i utylizacją wyrobów zawierających azbest. Zgodnie z uchwałą część środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ustalanych corocznie w uchwale budżetowej postanawia się przeznaczyć na zadanie: demontaż i utylizacja wyrobów zawierających azbest z budynków na terenie Gminy. Środki przeznaczone na to zadanie przyznawane są w formie dotacji. Szczegółowe zasady dotowania określa Uchwała Nr XXX/21/2009 Rady Gminy z dnia 2 kwietnia 2009 r. w sprawie zatwierdzenia "Regulaminu dotowania demontażu i utylizacji pokryć dachowych zawierających azbest z budynków na terenie Gminy (...)" ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej". Wysokość dotacji stanowi 30% kosztów realizacji zadania demontażu i utylizacji materiałów zawierających azbest. Dotacja jest wypłacana bezpośrednio na rachunki wnioskodawców po spełnieniu warunków określonych w regulaminie (między innymi złożenie wniosku o przyznanie dotacji, podpisanie umowy o udzieleniu dotacji, przedstawieniu imiennej faktury za wykonanie zadania wraz innymi wymaganymi dokumentami).

2.

Dofinansowanie do montażu instalacji solarnych odbywa się w oparciu do Uchwałę nr XXX/20/2009 Rady Gminy z dnia 2 kwietnia 2009 r. w sprawie dotacji ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na montaż instalacji solarnych na terenie Gminy. Zgodnie z uchwałą część środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ustalanych corocznie w uchwale budżetowej postanawia się przeznaczyć na zadanie: montaż instalacji solarnych na terenie Gminy. Środki przeznaczone na to zadanie przyznawane są w formie dotacji. Szczegółowe zasady dotowania określa "Regulamin udzielania dotacji z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na montaż instalacji solarnych na terenie Gminy (...)" wprowadzony Uchwałą Rady Gminy Nr XXX/20/2009 z dnia 2 kwietnia 2009 r. Zgodnie z § 2 regulaminu dotacja stanowić będzie refundację części kosztów poniesionych, w związku z zainstalowaniem kolektorów słonecznych. Refundacji podlegają jedynie udokumentowane koszty własne poniesione w danym roku po dacie podpisania umowy gwarantującej przyznanie środków. Kwota dotacji uzależniona będzie od powierzchni czynnej zainstalowanych kolektorów słonecznych i stanowić będzie refundację poniesionych kosztów w wysokości 1.000 zł za 1 m2 powierzchni czynnej kolektorów jednak nie więcej niż 7.000 zł. Wypłata dotacji następuje zgodnie z zapisami wcześniej zawartej umowy, po przedstawieniu oryginałów faktur na indywidualne rachunki osób ubiegających się o otrzymanie dotacji po zgłoszeniu zakończenia zadania i przedstawieniu m.in. faktur zakupu wraz z montażem kolektorów oraz kopii protokołu końcowego.

3.

Dofinansowanie do wymiany źródeł ciepła (piecy) ma się odbywać w oparciu Uchwałę XXXII/33/2009 Rady Gminy w sprawie przyjęcia "Aktualizacji programu ograniczenia niskiej emisji na terenie Gminy (...) na lata 2009-2011". Program zakłada między innymi modernizację kotłowni w latach 2009-2011. Szczegółowo zasady określa Zarządzenie Wójta Gminy nr XXX/98/09 z dnia 29 września 2009 r. w sprawie "Regulaminu udziału w Programie ograniczenia niskiej emisji na terenie Gminy (...)". Zgodnie z jego zapisami koszty wymiany pokrywane będą w wysokości minimum 25% przez inwestora oraz w wysokości do 75% przez Gminę. Kwota poniesiona przez Gminę na realizację jednego zadania nie może przekroczyć 9.000 zł, z czego kwota 7.200 zł ma pochodzić z pożyczki zaciągniętej przez Gminę z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zaś kwota 1.800,00 zł ma pochodzić ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Zgodnie ze złożonym w WFOŚiGW wnioskiem o udzielnie pożyczki planuje się w latach 2009-2010 dokonać wymiany 50 źródeł ciepła. Do obsługi programu Gmina korzysta z usług tzw. Operatora, którego koszty w 25% pokrywać ma inwestor, a w 75% Gmina z GFOŚiGW. Kwota dotacji ma być przelewana bezpośrednio na konto Instalatora/Dostawcy źródła ciepła.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy przychód osób uprawnionych do otrzymania dofinansowania z budżetu gminy jako jednostki samorządu terytorialnego jest zwolniony z podatku dochodowego od osób fizycznych.

2.

Czy Gmina dofinansowując zadania, o których mowa w przedstawionym stanie faktycznym zobowiązana jest do sporządzenia rocznych informacji o wysokości przychodu PIT-8C dla osób, które otrzymały dofinansowanie.

Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż udzielane dotacje nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, w związku z czym wnioskodawca nie ma obowiązku sporządzenia PIT-8C.

Wnioskodawca przytoczył treść art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wskazując, iż dofinansowanie którego udziela ma postać dotacji dla osób fizycznych w rozumieniu art. 176 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego jaką jest Urząd Gminy, pochodzące ze środków funduszu celowego - Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który w myśl art. 29 wymienionej ustawy realizuje zadania wyodrębnione z budżetu jednostki. Na poparcie swojego stanowiska wnioskodawca przytoczył postanowienie Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdańsku z dnia 18 kwietnia 2007 r. (BI/415-0458/07, WP/415-29/07), a także decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w Opolu z dnia 20 lutego 2007 r. (PF-II/415-0248/06/SK), wskazując, iż pisma te opierają się na art. 21 ust. 1 pkt 47 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który to obowiązywał do dnia 31 grudnia 2006 r. (w brzmieniu: "wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego"). Jednak zdaniem wnioskodawcy obecnie dotacje również nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, ale na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 w brzmieniu "wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego", a więc identycznym brzmieniu jak uchylony art. 21 ust. 1 pkt 47 lit. b). Budżet gminy jest rocznym planem dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów - art. 165 ust. 1 ustawy o finansach publicznych. Zgodnie z art. 29 tej ustawy funduszem celowym jest fundusz, którego przychody pochodzą ze środków publicznych, a wydatki są przeznaczone na realizację wyodrębnionych zadań. Fundusz celowy, który realizuje zadania wyodrębnione z budżetu gminy, jest gminnym funduszem celowym. Ponieważ fundusz celowy należy do sektora finansów publicznych, dlatego też zasady działalności innych podmiotów z jego środków muszą być zgodne z zapisami ustawy o finansach publicznych. Zarówno budżet jak i plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ustalane są w uchwale budżetowej Rady Gminy. Organem odpowiedzialnym za wykonanie budżetu i planu funduszu jest Wójt. Udzielanie dotacji z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska musi się odbywać w zgodzie z przepisami ustawy o finansach publicznych. Wnioskodawca uważa, że skorzystanie z przedmiotowego zwolnienia jest uzależnione od źródła finansowania, tj. podmiotu wypłacającego dotację, a zarazem ustalenia czy przyznawana dotacja jest w istocie dotacją w rozumieniu przepisów o finansach publicznych. Dotację wypłaca Gmina ze środków Gminnego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej, a umowa jest zawierana pomiędzy Gminą reprezentowaną przez Wójta (a nie Gminnym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który nie ma osobowości prawnej) a mieszkańcem gminy.

Zdaniem wnioskodawcy nie istnieje obowiązek sporządzenia informacji według ustalonego wzoru o wysokości przychodu z ww. tytułów (PIT-8C) i przekazania jej w określonym terminie podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu. Wnioskodawca wyraża bowiem pogląd, iż w każdym z trzech przypadków mamy do czynienia z dotacją w rozumieniu przepisów o finansach publicznych.

Na tle przedstawionego stanu faktycznego stwierdzam, co następuje:

Zgodnie z treścią art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 129 ww. ustawy wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Z powyższego przepisu wynika, że skorzystanie z przedmiotowego zwolnienia podatkowego uzależnione jest od źródła finansowania oraz od tego czy przyznawane świadczenie jest w istocie dotacją w rozumieniu przepisów o finansach publicznych. Aby wypłacone świadczenie korzystało ze zwolnienia przedmiotowego oba warunki wskazane w art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych muszą zostać spełnione łącznie.

W ocenie wnioskodawcy, dofinansowania wypłacane w 2009 r. z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej korzystają ze zwolnienia wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Na wstępie koniecznym jest podkreślenie, że Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jest funduszem celowym. Należy jednak zwrócić uwagę, że przepisy ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) - w brzmieniu obowiązującym do końca 2009 r. - wyodrębniają fundusz celowy od budżetu jednostki samorządu terytorialnego.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy o finansach publicznych sektor finansów publicznych tworzą państwowe i samorządowe fundusze celowe. Funduszem celowym - w myśl art. 29 ust. 1 tej ustawy - jest fundusz powołany ustawowo, którego przychody pochodzą ze środków publicznych, a wydatki są przeznaczone na realizację wyodrębnionych zadań, z zastrzeżeniem ust. 9.

Stosownie do art. 29 ust. 4 pkt 2 ww. ustawy fundusz celowy, który realizuje zadania wyodrębnione z budżetu gminy jest gminnym funduszem celowym.

W myśl art. 400 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.) na zasadach określonych ustawą działają Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zwany dalej: "Narodowym Funduszem", wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej, zwane dalej "wojewódzkimi funduszami", powiatowe fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej, zwane dalej: "powiatowymi funduszami", oraz gminne fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej, zwane dalej: "gminnymi funduszami". Zgodnie z art. 401 ust. 1 ww. ustawy przychodami funduszy są wpływy z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska i administracyjnych kar pieniężnych pobieranych na podstawie ustawy oraz przepisów szczególnych, a także z tytułu kwot pieniężnych uzyskanych na podstawie decyzji, o której mowa w art. 362 ust. 3.

Przepis art. 403 ust. 1 tej ustawy stanowi, iż gminne i powiatowe fundusze są funduszami celowymi w rozumieniu ustawy o finansach publicznych. Stosownie do art. 406 ust. 1 pkt 6) ww. ustawy środki gminnych funduszy przeznacza się na przedsięwzięcia związane z gospodarką odpadami i ochroną powierzchni ziemi. Z kolei jak wynika z art. 408 tej ustawy działalność, o której mowa w art. 406 może być finansowana przez przyznawanie dotacji.

Zgodnie z art. 107 pkt 2 powołanej wyżej ustawy o finansach publicznych dotacjami celowymi są środki przekazywane przez jednostki, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 4 i 12 (tj. państwowe i samorządowe fundusze celowe), na finansowanie lub dofinansowanie zadań realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz inne podmioty. Zapis tegoż przepisu uzupełnia katalog dotacji celowych określony w art. 106 ust. 1 pkt 2 ustawy. Dotacje, o których mowa w art. 107, pochodzą nie tylko ze środków budżetu państwa (art. 106 ust. 1 ustawy o finansach publicznych), ale także przekazywane są przez fundusze celowe oraz powiatowe lub samorządowe osoby prawne. Regulacja art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy dotyczy w szczególności samorządowych funduszy celowych. Z powyższego zatem wynika, że dofinansowanie udzielone z samorządowego funduszu celowego jest dotacją celową.

Należy jeszcze raz podkreślić, że przepisy ustawy o finansach publicznych wyraźnie wyodrębniają fundusz celowy od budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Budżet jest rocznym planem dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów (art. 165 ust. 1 ustawy o finansach publicznych). Zgodnie z przepisami art. 29 powyższej ustawy funduszem celowym jest fundusz, którego przychody pochodzą ze środków publicznych, a wydatki są przeznaczone na realizację wyodrębnionych zadań (ust. 1). Fundusz celowy, który realizuje zadania wyodrębnione z budżetu gminy (powiatu) jest gminnym (powiatowym) funduszem celowym.

Elementem wspólnym dla budżetu gminy i gminnego funduszu celowego jest uchwała budżetowa. Zarówno budżet jak i plan przychodów i wydatków tego funduszu ustalane są w uchwale budżetowej rady gminy. Nadto organem odpowiedzialnym za wykonanie budżetu gminy i planu funduszu jest wójt (burmistrz, prezydent miasta).

Reasumując - dotacja udzielona z funduszu celowego nie jest tożsama z dotacją udzieloną z budżetu państwa czy też z budżetu jednostki samorządu terytorialnego.

Dofinansowanie przeznaczone na wymianę źródła ciepła (piecy), montaż instalacji solarnych oraz utylizację azbestu z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej stanowi co prawda dotacje celowe w rozumieniu ustawy o finansach publicznych, jednakże nie można ich uznać za dotacje otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, bowiem są udzielane z funduszu celowego, a nie z budżetu gminy. Zatem nie spełniają one warunków niezbędnych do skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52 i art. 52a oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych. Zatem osobom, którym przyznano ww. dotację wnioskodawca winien wystawić informacje PIT-8C, w których wykaże kwotę dofinansowania podlegającą opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Zatem, w części dotyczącej środków wypłaconych z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej stanowisko wnioskodawcy należy uznać za nieprawidłowe.

Z przedstawionego przez wnioskodawcę stanu faktycznego wynika, iż część środków przeznaczonych na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła (piecy) pochodzić ma z pożyczki zaciągniętej przez Gminę z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

W świetle przytoczonych przepisów podkreślenia wymaga fakt, iż dotacja nie musi pochodzić ze środków własnych gminy, musi jedynie pochodzić z budżetu gminy w rozumieniu ustawy o finansach publicznych. Jeżeli zatem dotacja nie była udzielona z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, lecz z budżetu gminy zasilanego pożyczką z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, należy stwierdzić, iż dotacja ta mieści się w kategoriach zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy. Udzielenie bowiem gminie pożyczki z funduszu celowego nie jest równoznaczne z udzieleniem dotacji z funduszu celowego.

Zatem, w części dotyczącej dofinansowania pochodzącego z pożyczki uzyskanej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej stanowisko wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl