Musiał Krzysztof J., Elektroniczne postępowanie
Elektroniczne postępowanie
Elektroniczne postępowanie
Elektroniczne postępowanie
Procedura ma na celu przedstawić elementy procesowe lub części postępowania, w których następuje wykorzystanie dokumentów lub komunikacji w formie elektronicznej.
Procedury prawne pokazane w formie interaktywnych schematów, dzięki którym sprawdzisz, jak krok po kroku przebiega postępowanie w danej sprawie.
Dowiedz się więcej o LEX Navigator.
Zamów bezpłatną prezentację zdalną , podczas której przedstawimy Ci to narzędzie.
Krok: zaistnienie dokumentu lub korespondencji w formie elektronicznej
Omawianej tematyki dotyczą następujące procedury:
– Elektroniczna dokumentacja,
– Elektroniczna komunikacja.
Krok: odebranie pism procesowych
Otrzymanie pisma procesowego w formie dokumentu elektronicznego (zob. procedura Elektroniczna dokumentacja) jest skuteczne, o ile podatnik:
1) wniósł o doręczenie przez organ podatkowy pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej,
2) wyraził zgodę na doręczanie pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej
lub pełnomocnik:
3) ma wskazany w pełnomocnictwie adres elektroniczny lub sam go wskazał po umocowaniu się jako pełnomocnik.
Jeśli podatnik udzielił pełnomocnictwa profesjonalnemu pełnomocnikowi (np. doradcy podatkowemu) organ doręcza pełnomocnikowi pisma drogą elektryczna (chyba, że staną na przeszkodzie względy techniczne).
Omawianej tematyki dotyczy procedura Elektroniczna komunikacja.