Ćwikła Jaromir, Obowiązki przedsiębiorcy w umowach sprzedaży
Obowiązki przedsiębiorcy w umowach sprzedaży
Obowiązki przedsiębiorcy w umowach sprzedaży
Obowiązki przedsiębiorcy w umowach sprzedaży
Obowiązek informacyjny, jaki nakłada ustawodawca na przedsiębiorcę ma na celu ułatwienie konsumentowi podjęcie świadomej decyzji co do zakupu rzeczy. Konsument musi mieć przede wszystkim pewność co do tego z kim zawiera umowę oraz czym charakteryzuje się i z jakich elementów składa się kupowana rzecz.
Procedury prawne pokazane w formie interaktywnych schematów, dzięki którym sprawdzisz, jak krok po kroku przebiega postępowanie w danej sprawie.
Dowiedz się więcej o LEX Navigator.
Zamów bezpłatną prezentację zdalną , podczas której przedstawimy Ci to narzędzie.
Krok: oferta sprzedaży
Złożenie drugiej stronie umowy oświadczenia woli zawarcia umowy stanowi ofertę, o ile określa istotne postanowienia umowy (art. 66 § 1 k.c.). W przypadku, kiedy oświadczenie woli zawarcia umowy nie określa wszystkich istotnych elementów, należy traktować je co najwyżej jako zaproszenie do zawarcia umowy (art. 71 k.c.). W szczególności za ofertę sprzedaży należy uznać wystawienie rzeczy w miejscu przeznaczonym na sprzedaż, na widok publiczny z oznaczeniem ceny (art. 543 k.c.).
Krok: otrzymanie oferty
Zapoznanie się przez konsumenta z ofertą sprzedaży.