Musiał Krzysztof J., Procedura wezwaniowa

Procedury
Status:  Aktualna
Wersja od: 1 stycznia 2016 r.
Autorzy:

Procedura wezwaniowa

Procedura wezwaniowa

Procedura wezwaniowa

Procedura ma na celu przedstawienie poszczególnych etapów procedury wezwaniowej - począwszy od doręczenia wezwania, przez możliwe reakcje osoby wezwanej, po wnioskowanie udzielenia pomocy prawnej.

Procedura wezwaniowa organ udzielający pomocy prawnej organ udzielający pomocy prawnej odebranie pism otrzymanie dokumentów wezwanie wykonanie czynności przekazanie materiałów z czynności pomocy zrealizowanie pomocy prawnej odebranie wniosku o udzielenie pomocy oczekiwanie na reakcję wezwanego osoba wzywana osoba wzywana stawienie się na czynności odmowa stawienia się reakcja na wezwanie organu udzielającego pomocy oczekiwanie na wezwanie organu prowadzącego postępowanie odebranie wezwania reakcja na wezwanie organu prowadzącego postępowanie zastrzeżenie do osobistego stawienia się brak reakcji analiza wezwania zeznania i wyjaśnienia pisemne lub telefonicznie przedłożenie dokumentów organ podatkowy organ podatkowy zrealizowanie celów wezwania odebranie materiałów z czynności pomocy wykonanie czynności doręczenie wezwania oczekiwanie na reakcję wezwanego otrzymanie dokumentów przesłanki wezwania odebranie pism wniosek o udzielenie pomocy oczekiwanie na wykonanie pomocy termin 7 dni

Krok: przesłanki wezwania

Omawianej tematyki dotyczą następujące procedury:

– Wezwanie do dokonania czynności,

– Wezwanie do złożenia wyjaśnień i dokumentów.

Krok: doręczenie wezwania

Omawianej tematyki dotyczy procedura Doręczenia w postępowaniu podatkowym.

Wprowadzony przez Ministerstwo Finansów „Standard dotyczącego wyjaśnień i wezwań” (01/2015) zachęca organy do wezwań telefonicznych (zob. procedura Wezwania telefoniczne).