Wiśniewski Jarosław T., Składanie sprawozdań z zarządu zajętą nieruchomością
Składanie sprawozdań z zarządu zajętą nieruchomością
Składanie sprawozdań z zarządu zajętą nieruchomością
Składanie sprawozdań z zarządu zajętą nieruchomością
Procedury prawne pokazane w formie interaktywnych schematów, dzięki którym sprawdzisz, jak krok po kroku przebiega postępowanie w danej sprawie.
Dowiedz się więcej o LEX Navigator.
Zamów bezpłatną prezentację zdalną , podczas której przedstawimy Ci to narzędzie.
Krok: otrzymanie informacji o zarządcy zajętej nieruchomości
O wszczęciu egzekucji z nieruchomości komornik zawiadamia sąd, przy którym działa (art. 9211 k.p.c.). Najpóźniej z chwilą doręczenia tego zawiadomienia, sądowi znana jest więc osoba zarządcy zajętej nieruchomości, którą jest dłużnik (art. 931 § 1 k.p.c.). Jedynie wyjątkowo, jeżeli wymaga tego prawidłowe sprawowanie zarządu, zarządcą może być ustanowiona inna osoba (art. 931 § 2 k.p.c.).
Krok: wyznaczenie terminu dla zarządcy do składania sprawozdania z czynności zarządu
Zarządca zajętej nieruchomości zobowiązany jest do składania sprawozdań, które powinny zawierać opis czynności podejmowanych w ramach prowadzenia prawidłowej gospodarki (por. art. 935 k.p.c.).
Jeżeli wykonywanie opisanych czynności wymagało wydatków, albo nieruchomość przynosi dochody, zarządca składa również udokumentowane sprawozdania rachunkowe.
Termin do składania sprawozdań jest terminem sądowym, a zatem może podlegać przedłużeniu lub skróceniu (art. 166 w zw. z art. 13 § 2 k.p.c.). Patrz również Przedłużenie terminu sądowego.