Klatka Jędrzej, Złożenie sprawozdania przez podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości
Złożenie sprawozdania przez podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości
Złożenie sprawozdania przez podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości
Złożenie sprawozdania przez podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu gminy jest obowiązany do sporządzania półrocznych sprawozdań ze swojej działalności, które są składane właściwemu miejscowo wójtowi (burmistrzowi lub prezydentowi miasta).
Procedury prawne pokazane w formie interaktywnych schematów, dzięki którym sprawdzisz, jak krok po kroku przebiega postępowanie w danej sprawie.
Dowiedz się więcej o LEX Navigator.
Zamów bezpłatną prezentację zdalną , podczas której przedstawimy Ci to narzędzie.
Krok: posiadanie statusu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości
Zgodnie z art. 9n ust. 1 i 2 u.u.c.p.g., podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do sporządzania półrocznych sprawozdań ze swojej działalności, które składane są wójtowi (burmistrzowi lub prezydentowi miasta) właściwemu ze względu na miejsce odbierania odpadów komunalnych.
Podmiotami odbierającymi odpady komunalne od właścicieli nieruchomości są podmioty wpisane do gminnego rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych. Zobacz również: Uzyskanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych (spo/ucpg.a9c.01).
Krok: powstanie obowiązku złożenia sprawozdania
Jeżeli dany podmiot posiada wpis do rejestru działalności regulowanej, powinien złożyć organowi sprawozdanie po upływie każdego półrocza, tj. za okres od dnia 1 stycznia do dnia 30 czerwca w terminie do dnia 31 lipca, a za okres od dnia 1 lipca do dnia 31 grudnia w terminie do dnia 31 stycznia następnego roku kalendarzowego.
Zaznaczyć należy, że sprawozdanie należy złożyć także wtedy, gdy w danym półroczu podmiot nie odebrał w danej gminie żadnych odpadów komunalnych. W takiej sytuacji składane jest tzw. sprawozdanie zerowe, o czym stanowi art. 9n ust. 6 u.u.c.p.g.