Co powinien zrobić urząd gminy jeżeli sekretarz zostanie wybrany posłem?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Culepa Michał
Odpowiedzi udzielono: 9 października 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

1. Czy Sekretarz Urzędu Gminy kandydujący na posła Sejmu RP, powinien po uzyskaniu mandatu posła rozwiązać stosunek pracy wiążący go z Urzędem Gminy? Czy można w takiej sytuacji wysłać go z Urzędu na urlop bezpłatny na czas wykonywania obowiązków poselskich?

2. Jeśli byłaby możliwość wysłania Sekretarza na bezpłatny urlop, to czy można zatrudnić osobę na to samo stanowisko np. w ramach zastępstwa w celu wykonywania jego obowiązków podczas jego nieobecności? Czy można powierzyć wykonywanie jego obowiązków innemu pracownikowi Urzędu Gminy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX