Co robić ze zwróconymi dowodami rejestracyjnymi jednostek pływających REJA24?
PYTANIE
Co robić ze zwróconymi dowodami rejestracyjnymi jednostek pływających REJA24?
Zgodnie z art. 11 ust. 3 ustawy z 12.04.2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m - dalej u.r.j. - "Właściciel jednostki pływającej, która została wykreślona z rejestru z urzędu, jest obowiązany zwrócić dokument rejestracyjny do organu rejestrującego w terminie 14 dni, licząc od dnia doręczenia decyzji o wykreśleniu z rejestru". Zwrot dokumentu następuje również, kiedy wnioskodawca nabywa jacht i wnioskuje o zmianę danych z poprzedniego właściciela na siebie. Po rozpatrzeniu takiego wniosku wnioskodawca otrzymuje nowy dowód rejestracyjny, a stary zwraca do Urzędu (art. 10 ust. 3 u.r.j.).
Co organ rejestrujący powinien zrobić z przetrzymywanymi dokumentami?
Jak długo je przetrzymuje i na jakiej podstawie je niszczy?
Archiwizacja nie jest prowadzona ze względu na wydane Zarządzenie w sprawie wyłączenia procedury rejestracji z elektronicznego obiegu dokumentów, w związku z powyższym nie są nadawane numery spraw JRWA.
Czy powinna być powołana komisja do zniszczenia dokumentów?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX