Co robić ze zwróconymi dowodami rejestracyjnymi jednostek pływających REJA24?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ćwiek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 29 stycznia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Co robić ze zwróconymi dowodami rejestracyjnymi jednostek pływających REJA24?

Zgodnie z art. 11 ust. 3 ustawy z 12.04.2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m - dalej u.r.j. - "Właściciel jednostki pływającej, która została wykreślona z rejestru z urzędu, jest obowiązany zwrócić dokument rejestracyjny do organu rejestrującego w terminie 14 dni, licząc od dnia doręczenia decyzji o wykreśleniu z rejestru". Zwrot dokumentu następuje również, kiedy wnioskodawca nabywa jacht i wnioskuje o zmianę danych z poprzedniego właściciela na siebie. Po rozpatrzeniu takiego wniosku wnioskodawca otrzymuje nowy dowód rejestracyjny, a stary zwraca do Urzędu (art. 10 ust. 3 u.r.j.).

Co organ rejestrujący powinien zrobić z przetrzymywanymi dokumentami?

Jak długo je przetrzymuje i na jakiej podstawie je niszczy?

Archiwizacja nie jest prowadzona ze względu na wydane Zarządzenie w sprawie wyłączenia procedury rejestracji z elektronicznego obiegu dokumentów, w związku z powyższym nie są nadawane numery spraw JRWA.

Czy powinna być powołana komisja do zniszczenia dokumentów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX