Czy dodatkowe zajęcia wprowadzone do realizacji jako innowacje powinny zostać ujęte w planie nauczania?
PYTANIE
W publicznym technikum dla absolwentów ośmioletniej szkoły podstawowej wprowadzono do realizacji innowację (klasa o tzw. profilu policyjnym), która polega m.in. na realizacji przez uczniów 3 dodatkowych przedmiotów (w wymiarze 1 godziny tygodniowo) o charakterze związanym z ww. profilem (np. taktyka i techniki policyjne, samoobrona). Ramowy plan nauczania dla technikum nie przewiduje możliwości wprowadzenia takiego przedmiotu poza pewnymi wyjątkami, np. w ramach godzin do dyspozycji dyrektora szkoły jako przedmiot rozwijający kreatywność, jako przedmiot uzupełniający, dla którego nie została ustalona podstawa programowa, ale program został włączony do szkolnego zestawu programów nauczania w przypadku gdy na przedmioty w zakresie rozszerzonym przewidziano mniej niż 8 godzin, jako godziny przyznane przez organ prowadzący. Czy te dodatkowe zajęcia powinny zostać ujęte w planie nauczania dla tego oddziału z wybranej puli godzin określonej powyżej, czy mogą być realizowane dodatkowo, w związku z wdrożoną innowacją, w zupełnie odrębny sposób, a wymiar godzin może wówczas być dowolny, niepowiązany z ramowym planem nauczania dla technikum?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX