Czy na stanowisku specjalisty do spraw administracyjnych może być zatrudniona osoba bez wykształcenia średniego?
PYTANIE
Pracownik jest zatrudniony ze środków Urzędu Pracy na robotach publicznych w sekretariacie szkoły na stanowisku pomocniczym. Po zakończeniu pracy na skierowaniu z Urzędu Pracy pracodawca ma obowiązek zatrudnienia pracownika na 3 miesiące. Pracodawca zamierza zatrudnić pracownika na dłuższy okres ze względu na jego zaangażowanie (stopień wykonywania obowiązków, samokształcenie- - pracownik legitymuje się tylko świadectwem ukończenia liceum bez matury). W czasie wymaganej przez Urząd Pracy 3 miesięcznej umowy pracownika odchodzi na emeryturę specjalista ds administracyjnych (stanowisko urzędnicze). Czy dyrektor szkoły jest zobligowany do ogłoszenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze (do którego mógłby przystąpić opisywany pracownik), czy może awansować wspomnianego pracownika w drodze awansu wewnętrznego? Jeśli w drodze awansu- czy umowa musi być na okres nie dłuższy iż 6 miesięcy i pracownik musi odbyć służbę przygotowawczą? Czy na stanowisku specjalisty do spraw administracyjnych może być zatrudniona osoba bez wykształcenia średniego?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX