Czy świadczeniem niepieniężnym, do którego wykonywania zostanie zobowiązany wspólnik spółki, mogą być usługi marketingowe i pozyskiwania klientów na rzecz spółki?
PYTANIE
Na podstawie art. 176 k.s.h. wspólnikowi przysługuje wynagrodzenie za powtarzające się świadczenia niepieniężne. Wiemy, że rodzaj tych świadczeń i zakres musi być określony w umowie spółki.
Czy takim świadczeniem niepieniężnym może być świadczenie usług marketingowych i pozyskiwania klientów przez wspólnika na rzecz spółki? Czy w umowie spółki też musi być określona wysokość wynagrodzenia wspólnika za te powtarzające się świadczenia niepieniężne, czy na przykład dopiero w drodze uchwały trzeba określić to wynagrodzenie? Czy jeśli w pierwotnej umowie spółki nie było zapisów odnośnie powtarzających się świadczeń niepieniężnych, do których wspólnik ma być zobowiązany i za które będzie pobierał wynagrodzenie, a teraz dokona się zmiany umowy spółki poprzez dodanie zapisu o tych powtarzających się świadczeniach niepieniężnych, to czy taka zmiana umowy spółki podlega zgłoszeniu do KRS?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX