Czy w samorządowym zespole szkół można dokonywać zakupów drobnych towarów, materiałów lub usług z zaliczek?
PYTANIE
Jesteśmy zespołem szkół samorządowych. Dotychczas szkoła posiadała własną księgowość. Po reorganizacji obsługę finansową w formie jednostki budżetowej przejęła utworzona jednostka budżetowa pod nazwą Centrum Usług Wspólnych Gminy. Jest to samorządowa jednostka organizacyjna. W związku z tym, że w szkole dokonywane są drobne zakupy przez pracowników dla pracodawcy (znaczki pocztowe, dorobienie kluczy itp.), to bardzo przydatna była praktykowana dotychczas zaliczka. Obecnie wspomniane Centrum Usług Wspólnych odmawia wypłaty takiej zaliczki.
Czy udzielenie zaliczki jest niezgodne z przepisami ustawy o finansach publicznych?
Czy pracownik z własnych pieniędzy musi zapłacić za dokonany zakup w imieniu pracodawcy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX