Czy wykaz zawsze musi mieć formę odrębnego zestawienia, czy też publikowanie przez organ na swojej stronie ogłoszeń informujących o tym, że złożono wniosek o wydanie decyzji lub o wydaniu decyzji wystarczy?
PYTANIE
Zgodnie z art. 21 ustawy z 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko - dalej u.o.o.ś. w publicznie dostępnych wykazach zamieszcza się m.in. dane o wnioskach o wydanie decyzji i o decyzjach o środowiskowych uwarunkowaniach zaś do prowadzenia publicznie dostępnych wykazów są obowiązane władze publiczne właściwe w sprawach, o których mowa w art. 21 ust. 2 u.o.o.ś. (czyli m.in. organy właściwe do wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – np. wójt czy burmistrz). Ustawa mówi, że publicznie dostępne wykazy prowadzi się w formie elektronicznej i że władze publiczne obowiązane do prowadzenia wykazu udostępniają go w Biuletynie Informacji Publicznej.
Czy wykaz, o którym mowa wyżej, zawsze musi mieć formę odrębnego zestawienia (np. tabelarycznego), czy też publikowanie przez organ na swojej stronie ogłoszeń informujących o tym, że złożono wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub o wydaniu takiej decyzji wystarczy do wypełnienia obowiązku ustawowego?
Czy organowi grozi coś za brak udostępnienia na BIP odrębnego wykazu (tj. np. w postaci tabelarycznej)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX