Czy zarządca budynku ma prawo żądać wyjaśnienia sytuacji w banku i wystąpienia o zwrot pieniędzy z banku, skoro nie jest stroną postępowania?
PYTANIE
Dodatek mieszkaniowy wypłacony na nieprawidłowy rachunek bankowy. Przyznany dodatek mieszkaniowy był wypłacany przez OPS na rachunek bankowy wskazany we wniosku przez zarządcę budynku (wpisany do wniosku przez zarządcę i opatrzony podpisem i pieczęcią).
Po zakończeniu realizacji świadczenia zarządca twierdzi, że dodatek mieszkaniowy nie wpływał na konto Wspólnoty Mieszkaniowej i że nie zna numeru rachunku, który wpisał we wniosku o dodatek mieszkaniowy. Zarządca pisemnie wnioskuje do OPS o wyjaśnienie sytuacji w banku i wystąpienie o zwrot pieniędzy z banku i przelanie ich ponownie na prawidłowy rachunek.
Czy zarządca budynku ma prawo do roszczenia żądań względem OPS, skoro nie jest stroną postępowania?
Czy organ powinien w ogóle podjąć jakiekolwiek kroki?
Jeśli tak, to w jakim trybie przeprowadzić postępowanie, aby wyjaśnić sprawę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX