Jak prawidłowo organ prowadzący dwie niepubliczne jednostki systemu oświaty powinien je wykreślić z ewidencji?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gąsiorek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 23 września 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Organ prowadzący dwie niepubliczne jednostki systemu oświaty złożył do gminy oraz do rodziców zawiadomienie o zamiarze likwidacji punktu przedszkolnego oraz niepublicznego przedszkola z dniem 31.08.2022 r. Czy kolejnymi krokami powinny być: 1) złożenie przez organ prowadzący obie jednostki wniosku o wykreślenie z ewidencji do gminy na terenie, której funkcjonowały? Jeśli tak to w jakim terminie (likwidacja przedszkola i punktu przedszkolnego nastąpi od 1 września 2022 r.). 2) Czy gmina wystawia decyzję administracyjną o wykreśleniu z ewidencji na każdą jednostkę na podstawie art. 172 ust. 5 w zw. z art. 169 ust. 2 ustawy z 14.12.2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082) oraz art. 104 § 1 i art. 107 ustawy z 14.06.1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX