Kiedy należy samodzielnie dokonać zgłoszenia celnego?
PYTANIE
Spółka sporadycznie kupuje książki w Kanadzie (jest to towar handlowy sprowadzany na zamówienie klienta). Książki są zamawiane przez stronę internetową, przesyłka jest dostarczana z Kanady firmą kurierską. Przy dostawie książek o wartości 659 USD, przed dostarczeniem Spółka otrzymała informację od firmy kurierskiej o konieczności zgłoszenia celnego. Po wypełnieniu zgłoszenia, firma kurierska dostarczyła książkę do Spółki oraz dokument ZC99, który był dla Spółki podstawą rozliczenia VAT w uproszczonej procedurze importu (cło wynosiło 0). Przy dostawie książek o wartości 149 USD, książki zostały dostarczone przez firmę kurierską od razu do Spółki - bez wypełniania zgłoszenia celnego.
Czy Spółka powinna samodzielnie dokonać zgłoszenia celnego już po otrzymaniu przesyłki?
Czy Spółka powinna wykazać w VAT dostawę książek o wartości 149 USD?
Jeżeli tak, to na podstawie jakiego dokumentu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX