W oparciu o jaki plan urządzenia lasu dokonać weryfikacji złożonych korekt deklaracji na podatek leśny?
PYTANIE
Nadleśnictwo wraz z osobami fizycznymi posiadają we współwłasności grunty leśne. Nadleśnictwo złożyło korektę deklaracji na podatek leśny od tych gruntów. Powodem złożenia korekty jest sporządzony Plan Urządzania Lasu dla Nadleśnictwa na lata 2023-2032 (wskutek czego doszło do zmiany wieku lasu, podstawy opodatkowania). Jednocześnie Gmina posiada Uproszczony Plan Urządzenia Lasu, który został sporządzony na okres od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2025 r. dotyczący tych samych gruntów, zatwierdzony przez Starostę. W związku z tym, na te same grunty leśne istnieją dwa odrębne dokumenty Plan Urządzenia Lasu i Uproszczony Plan Urządzenia Lasu, które nie są ze sobą spójne.
Z którego dokumentu Organ Podatkowy powinien przyjąć wiek lasu mając na uwadze zwolnienie, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX