Sprawozdanie z wykorzystania środków z instrumentów inżynierii finansowej, o których mowa w art. 3b pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Wzory
Wzór nieaktualny
Wersja od: 16 sierpnia 2018 r. do: 23 kwietnia 2024 r.

Instrukcja wypełniania sprawozdania z wykorzystania środków z instrumentów inżynierii finansowej,

o których mowa w art. 3b pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

UWAGA: Sprawozdanie dotyczy ponownego wykorzystania środków wdrażanych w ramach programów operacyjnych

perspektywy finansowej 2007-2013. Kwoty są podawane narastająco dla kolejnych lat, według stanu na dzień

31 grudnia, w zaokrągleniu do pełnych złotych. W przypadku gdy okres obowiązywania umowy dotyczącej wdrażania

instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej kończy się przed zakończeniem roku sprawozdawczego, to jest

przed dniem 31 grudnia danego roku, należy podać dane na dzień zakończenia obowiązywania tej umowy. Jeżeli

umowa została zawarta przykładowo dnia 2 lutego roku, którego dotyczy sprawozdanie, a rozwiązana została

przykładowo dnia 3 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie, to odpowiednie informacje dotyczące takiej umowy

powinny się znaleźć w sprawozdaniu składanym do dnia 31 marca kolejnego roku.

Jeżeli nie jest jeszcze realizowany żaden projekt dotyczący ponownego obrotu środkami, należy wypełnić zerami

kolumny 3 oraz 10-13 części A.1., w których są podawane dane liczbowe, oraz wpisać w kolumnie 14 części A.1.

odpowiednie wyjaśnienia. Jeżeli projekty dotyczące ponownego obrotu środkami są realizowane (w formie nowej

umowy, aneksu do pierwotnej umowy o dofinansowanie czy też pierwotnej umowy o dofinansowanie, jeżeli jej

postanowienia przewidują dokonanie więcej niż jednego obrotu), wszystkie wymagane pola powinny być wypełnione

właściwymi danymi.

1. Część A.1. Środki z instrumentów inżynierii finansowej podlegające ponownemu wykorzystaniudane

według stanu na dzień 31 grudnia ... r. (w zł)

1.Numer umowy o dofinansowanie (kolumna 1) – należy wpisać numer umowy o dofinansowanie, na

podstawie której był wdrażany dany instrument inżynierii finansowej, zwany dalej "IIF", w ramach

programów operacyjnych perspektywy finansowej 2007-2013.

2.Nazwa instrumentu inżynierii finansowej 2007-2013 (kolumna 2) – należy wpisać tytuł projektu

realizowanego na podstawie umowy o dofinansowanie wskazanej w kolumnie 1.

3.Środki publiczne zgromadzone w ramach danego instrumentu inżynierii finansowej, podlegające

art. 78 ust. 7 rozporządzenia 1083/2006 (kolumna 3) – należy wpisać kwotę środków publicznych

zgromadzonych w ramach danego IIF, które stanowią, zgodnie z art. 78 ust. 7 tego rozporządzenia,

zasoby zwrócone na rzecz operacji z inwestycji dokonanych z funduszy, określonych w art. 44 tego

rozporządzenia, lub zasoby pozostałe po uwzględnieniu wszystkich gwarancji i zostają powtórnie

wykorzystane przez właściwe organy państwa członkowskiego Unii Europejskiej na rzecz projektów

z zakresu rozwoju obszarów miejskich, na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw lub efektywności

energetycznej i wykorzystania energii odnawialnej w budynkach, w tym w istniejącym budownictwie

mieszkaniowym. Należy przez to rozumieć środki zgromadzone po tak zwanym "pierwszym obrocie",

w tym odsetki i inne przychody od środków publicznych przeznaczonych na realizację IIF.

4.Środki wykorzystywane w ramach tego samego instrumentu inżynierii finansowej (kolumna 4) –

należy wpisać "Tak", jeżeli środki wskazane w kolumnie 3 będą wykorzystywane w ramach IIF

wskazanego w kolumnie 2, to jest projekt będzie kontynuowany na podstawie aneksowanej umowy

o dofinansowanie albo pierwotnej umowy o dofinansowanie, jeżeli jej postanowienia przewidują

dokonanie więcej niż jednego obrotu środkami. W innym przypadku należy wpisać "Nie". Jeżeli w aneksie

do umowy o dofinansowanie zakłada się wycofanie części środków i zaangażowanie ich w ramach

nowego instrumentu finansowego/nowych instrumentów finansowych/nowego projektu pomocy

zwrotnej/nowych projektów pomocy zwrotnej, to dla danej umowy o dofinansowanie należy wpisać "Tak"

w zakresie kwot środków, które pozostaną w dotychczasowym instrumencie, i "Nie" w odniesieniu do kwot

środków, które zostaną zaangażowane w nowy instrument finansowy/nowe instrumenty finansowe/nowy

projekt pomocy zwrotnej/nowe projekty pomocy zwrotnej. W takim przypadku liczba wierszy

z odpowiedzią "Nie" powinna odpowiadać liczbie nowych instrumentów finansowych/nowych projektów

pomocy zwrotnej, w ramach których zostaną zaangażowane środki z danej umowy o dofinansowanie,

co umożliwi wypełnienie kolumn 5-14 dla każdego z nowych instrumentów finansowych/projektów

pomocy zwrotnej. Oznacza to jednocześnie, że w kolumnie 1 numer umowy o dofinansowanie należy

wpisać w kilku następujących po sobie wierszach – w zależności od liczby instrumentów inżynierii

finansowej/instrumentów finansowych/projektów pomocy zwrotnej, w które będą zaangażowane środki

wskazane w kolumnie 3. Jeżeli pierwotna umowa o dofinansowanie przewiduje dokonanie więcej niż

jednego obrotu środkami, bez konieczności jej aneksowania, a następnie, po dokonaniu wymaganej

liczby obrotów jest ona aneksowana, to dane dotyczące umowy o dofinansowanie wskazanej

w kolumnie 1 należy rozbić na dwa osobne wiersze, w pierwszym wpisując odpowiednie dane dla

kolejnych obrotów środkami w ramach pierwotnej umowy o dofinansowanie, w drugim zaś dane

dotyczące instrumentu wdrażanego na podstawie aneksowanej umowy o dofinansowanie. W obu

przypadkach w kolumnie 4 należy wpisać "Tak".

5.Nazwa instrumentu finansowego/tytuł projektu pomocy zwrotnej (kolumna 5) – należy wpisać nazwę

instrumentu finansowego, a w przypadku projektu pomocy zwrotnej tytuł projektu, w ramach którego będą

wydatkowane środki wskazane w kolumnie 3. W przypadku gdy środki wskazane w kolumnie 3 zostały

podzielone na kilka instrumentów finansowych/projektów pomocy zwrotnej, należy wpisać nazwy

instrumentów finansowych/tytuły projektów pomocy zwrotnej w odrębnych wierszach.

UWAGA: Nazwę instrumentu finansowego/tytuł projektu pomocy zwrotnej wpisuje się wyłącznie, jeżeli

w kolumnie 4 wpisano "Nie". W przeciwnym przypadku należy wpisać "Nie dotyczy".

6.Data zawarcia umowy/podpisania aneksu (kolumna 6) – w przypadku gdy w kolumnie 4 wpisano "Nie",

to jest w przypadku, gdy realizowany projekt IIF 2007-2013 został zrealizowany i zakończony, należy

wpisać datę zawarcia umowy pomiędzy dysponentem środków a podmiotem mającym wdrażać nowy

instrument finansowy/projekt pomocy zwrotnej, dotyczący ponownego wykorzystania środków

z instrumentu inżynierii finansowej. W przypadku gdy w kolumnie 4 wpisano "Tak", to jest gdy planuje się

kontynuację wsparcia w ramach tego samego projektu IIF 2007-2013, należy wpisać datę zawarcia

aneksu do umowy o dofinansowanie, wskazanej w kolumnie 1, albo datę zawarcia pierwotnej umowy

o dofinansowanie, jeżeli jej postanowienia przewidują dokonanie więcej niż jednego obrotu środkami.

Jeżeli pierwotna umowa o dofinansowanie przewiduje dokonanie więcej niż jednego obrotu środkami, bez

konieczności jej aneksowania, a następnie, po dokonaniu wymaganej liczby obrotów jest

ona aneksowana, to dane dotyczące umowy wskazanej w kolumnie 1 należy rozbić na dwa osobne

wiersze, w pierwszym wpisując datę zawarcia pierwotnej umowy o dofinansowanie, w drugim zaś datę

podpisania aneksu do umowy o dofinansowanie. W przypadku wygaśnięcia/rozwiązania dotychczasowej

umowy dotyczącej ponownego wykorzystania środków i podpisania nowej, dane dotyczące nowej umowy

należy wpisać w nowym wierszu, natomiast w odniesieniu do wygasłej/rozwiązanej umowy należy wpisać

we właściwym dla niej wierszu tabeli odpowiednie dane na dzień jej wygaśnięcia/rozwiązania.

7.Data zakończenia wdrażania instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej (kolumna 7) –

należy wpisać datę planowanego zakończenia wdrażania instrumentu inżynierii finansowej wskazanego

w kolumnie 2 - w przypadku, gdy w kolumnie 4 wpisano "Tak", albo instrumentu finansowego

wskazanego w kolumnie 5 - w przypadku, gdy w kolumnie 4 wpisano "Nie". W przypadku projektu

pomocy zwrotnej należy wpisać datę zakończenia realizacji projektu.

8.Obszar realizacji (kolumna 8) – należy wpisać obszar realizacji instrumentu inżynierii

finansowej/instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej:

-w przypadku, gdy nie przewiduje się ograniczenia instrumentu/projektu do określonej części kraju,

należy wpisać "Cały kraj",

-w przypadku, gdy instrument jest wdrażany/projekt jest realizowany na terenie jednego województwa,

należy wpisać nazwę tego województwa,

-w przypadku, gdy instrument jest wdrażany/projekt jest realizowany w kilku województwach, należy

wpisać nazwy wszystkich tych województw.

9.Podmiot ponownie wykorzystujący środki (kolumna 9) - należy wpisać nazwę podmiotu ponownie

wykorzystującego środki wskazane w kolumnie 3, to jest podmiotu, z którym dysponent środków

podpisuje umowę dotyczącą ponownego wykorzystania środków albo aneks do dotychczas obowiązującej

umowy o dofinansowanie, dotyczący wykorzystania środków wskazanych w poszczególnych wierszach

w kolumnie 10. W przypadku zmiany podmiotu ponownie wykorzystującego środki należy wpisać podmiot

ponownie wykorzystujący środki wskazany w nowej umowie albo aneksie do dotychczasowej umowy

dotyczącej ponownego wykorzystania środków, zawartej z nowym podmiotem.

10.Środki publiczne wniesione na podstawie art. 78 ust. 7 rozporządzenia 1083/2006 (kolumna 10) –

należy wpisać kwotę środków publicznych zgromadzonych w ramach danego IIF, które będą nadal

wykorzystywane w ramach tego samego IIF, jeżeli w kolumnie 4 wpisano "Tak", albo środki przekazane

do instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej (zakontraktowane w ramach nowej

umowy/aneksu), które stanowią, zgodnie z art. 78 ust. 7 rozporządzenia 1083/2006, zasoby zwrócone

na rzecz operacji z inwestycji dokonanych z funduszy, określonych w art. 44 tego rozporządzenia,

lub pozostałe po uwzględnieniu wszystkich gwarancji i zostają powtórnie wykorzystane przez właściwe

organy państwa członkowskiego Unii Europejskiej na rzecz projektów z zakresu rozwoju obszarów

miejskich, na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw lub efektywności energetycznej i wykorzystania

energii odnawialnej w budynkach, w tym w istniejącym budownictwie mieszkaniowym.

UWAGA: Kolumnę wypełnia się w przypadku, gdy część albo całość środków podlegających art. 78 ust. 7

rozporządzenia 1083/2006 z danego IIF będzie wdrażana w ramach aneksowanych umów

o dofinansowanie/nowych instrumentów finansowych/projektów pomocy zwrotnej. Dane dotyczące

każdego instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej są wpisywane w osobnym wierszu.

W przypadku gdy w ramach nowego instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej są zgromadzone

środki z kilku projektów IIF 2007-2013, kwoty środków publicznych przypisanych do każdego z tych

projektów są wpisywane w osobnym wierszu (przykładowo, jeżeli środki finansowe w ramach nowego

instrumentu pochodzą z trzech projektów IIF 2007-2013, to kwoty przypisane do poszczególnych

projektów należy wpisać w trzech osobnych wierszach). Co do zasady kwota/suma kwot w kolumnie 10,

przypisanych do IIF wskazanego w kolumnie 2, powinna być równa kwocie wpisanej w kolumnie 3,

przypisanej do tego IIF. Natomiast w przypadku różnicy, przykładowo dokonania wkładu z innych środków

publicznych, stosowne wyjaśnienia należy zawrzeć w kolumnie 14.

11.Koszty zarządzania/opłaty za zarządzanie (kolumna 11) - należy wpisać kwotę wszystkich faktycznie

poniesionych kosztów zarządzania i opłat za zarządzanie pokrytych ze środków publicznych, to jest

wskazanych w kolumnie 3, wniesionych zgodnie z art. 78 ust. 7 rozporządzenia 1083/2006, w odniesieniu

do każdego podmiotu i instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej, wskazanych w kolumnach 9

i 10. W ramach kolumny 11 uwzględnia się również rekompensaty.

12.Odsetki oraz inne przychody (kolumna 12) - należy wpisać kwotę wszystkich odsetek oraz innych

przychodów, a także zysków powstałych na skutek obrotu środkami, wygenerowanych ze środków

publicznych, to jest wskazanych w kolumnie 3, wniesionych zgodnie z art. 78 ust. 7 rozporządzenia

1083/2006, w odniesieniu do każdego podmiotu i instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej,

wskazanych w kolumnach 9 i 10.

13.Środki utracone (przykładowo niespłacone pożyczki, uruchomione gwarancje/poręczenia, dla

których zakończono prawomocnie postępowanie egzekucyjne) (kolumna 13) - należy wpisać kwotę

środków publicznych, wykorzystywanych w ramach tego samego IIF albo wniesionych do nowego

instrumentu finansowego/nowego projektu pomocy zwrotnej, prawnie niemożliwych do odzyskania,

dla których bezskutecznie wyczerpano wszystkie możliwe formy dochodzenia zwrotu.

14.Wyjaśnienia (kolumna 14) - w przypadku różnicy między kwotą w kolumnie 3 i kwotą/sumą kwot

w kolumnie 10, należy wyjaśnić powody rozbieżności - oddzielnie w odniesieniu do każdego przypadku

wystąpienia różnicy.

2. Część A.2. Środki zaangażowane i wypłacone w ramach umów z podmiotami, którym udzielono wsparcia

do dnia 31 grudnia .... r. (w zł)

1.Nazwa instrumentu inżynierii finansowej/instrumentu finansowego/tytuł projektu pomocy zwrotnej

(kolumna 1) - należy powtórzyć dane z kolumny 5 części A.1. Jeżeli w kolumnie 5 części A.1. wpisano

"Nie dotyczy", należy w kolumnie 1 części A.2. powtórzyć dane z kolumny 2 części A.1.

2.Podmiot ponownie wykorzystujący środki (kolumna 2) - należy powtórzyć dane z kolumny 9 części

A.1.

3.Rodzaj wsparcia (kolumna 3) - należy wpisać jeden rodzaj wsparcia spośród następujących: pożyczka,

poręczenie, gwarancja, inwestycja quasi-kapitałowa, inwestycja kapitałowa, pomoc zwrotna, inne.

Kolumny 8-17 wypełnia się, uwzględniając rodzaj wsparcia wskazany w kolumnie 3, w ramach

instrumentu/projektu wskazanego w kolumnie 1. W ramach poręczeń uwzględnia się również

reporęczenia, a w ramach gwarancji - regwarancje.

4.Cele, na jakie są przeznaczane środki (kolumna 4) – należy wpisać cel/cele, na jaki/jakie będą

przeznaczone środki wydatkowane w ramach danego instrumentu finansowego/projektu pomocy

zwrotnej, spośród następujących:

-wzmacnianie badań naukowych, rozwoju technologicznego i innowacji,

-zwiększenie dostępności, stopnia wykorzystania i jakości technologii informacyjno – komunikacyjnych,

-wzmacnianie konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw,

-wspieranie przejścia na gospodarkę niskoemisyjną,

-promowanie dostosowania do zmian klimatu, zapobiegania ryzyku i zarządzania ryzykiem,

-zachowanie i ochrona środowiska naturalnego oraz wspieranie efektywnego gospodarowania

zasobami,

-promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu

najważniejszej infrastruktury sieciowej,

-promowanie trwałego i wysokiej jakości zatrudnienia oraz wsparcie mobilności pracowników,

-promowanie włączenia społecznego, walka z ubóstwem i wszelką dyskryminacją,

-inwestowanie w kształcenie, szkolenie oraz szkolenie zawodowe na rzecz zdobywania umiejętności

i uczenia się przez całe życie,

-inne.

W przypadku wyboru "inne" należy w kolumnie 4, w odrębnym wierszu dla każdego celu, wpisać opis

celu.

UWAGA: Wskazanie w kolumnie 4 celu nie wpływa na obowiązek przeznaczenia środków zgodnie

z art. 78 ust. 7 rozporządzenia 1083/2006.

5.Wielkość podmiotu, któremu udzielono wsparcia (kolumna 5) - należy wpisać jeden rodzaj podmiotu,

któremu udzielono wsparcia, ustalony zgodnie z art. 2 i art. 4-6 załącznika I do rozporządzenia Komisji

(UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem

wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1, z późn.

zm.1)), spośród następujących: "Duże przedsiębiorstwo", "Średnie przedsiębiorstwo", "Małe

przedsiębiorstwo", "Mikroprzedsiębiorstwo" albo "Nie dotyczy". Sposób wypełnienia kolumny nie jest

zależny od ewentualnego wystąpienia pomocy publicznej - kolumnę wypełnia się tak samo, gdy podmiot

otrzymuje pomoc publiczną, jak i wtedy, gdy wsparcie jest przykładowo udzielane na warunkach

rynkowych. Podmiotami, którym udzielono wsparcia, są podmioty, którym udzielono wsparcia w ramach

________________________

2) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 329 z 15.12.2015, str. 28, Dz. Urz. UE L 149 z 07.06.2016, str. 10, Dz. Urz. UE L 156 z 20.06.2017, str. 1, Dz. Urz. UE L 236 z 14.09.2017, str. 28 oraz Dz. Urz. UE L 26 z 31.01.2018, str. 53.

oferowanych instrumentów wsparcia zwrotnego (odpowiednicy ostatecznych odbiorców w ramach

instrumentów finansowych w perspektywie finansowej 2014-2020/beneficjentów projektów pomocy

zwrotnej).

UWAGA: Należy wpisać wyłącznie jedną - adekwatną wielkość podmiotu, któremu udzielono wsparcia.

6.Forma prawna podmiotu, któremu udzielono wsparcia (kolumna 6) – należy wpisać nazwę formy

prawnej podmiotu, któremu udzielono wsparcia, wpisując wyłącznie jedną spośród następujących:

-spółki cywilne prowadzące działalność na podstawie umowy zawartej zgodnie z Kodeksem cywilnym,

-spółki przewidziane w przepisach innych ustaw niż Kodeks spółek handlowych i Kodeks cywilny

lub formy prawne, do których stosuje się przepisy o spółkach,

-uczelnie,

-fundusze,

-Kościół Katolicki,

-inne kościoły i związki wyznaniowe,

-europejskie ugrupowanie współpracy terytorialnej,

-stowarzyszenia niewpisane do Krajowego Rejestru Sądowego,

-organizacje społeczne oddzielnie niewymienione niewpisane do Krajowego Rejestru Sądowego,

-partie polityczne,

-samorządy gospodarcze i zawodowe niewpisane do Krajowego Rejestru Sądowego,

-przedstawicielstwa zagraniczne,

-wspólnoty mieszkaniowe,

-osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą,

-europejskie zgrupowania interesów gospodarczych,

-spółki akcyjne,

-spółki z ograniczoną odpowiedzialnością,

-spółki jawne,

-spółki partnerskie,

-spółki komandytowe,

-spółki komandytowo-akcyjne,

-spółki europejskie,

-przedsiębiorstwa państwowe,

-towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych,

-instytucje gospodarki budżetowej,

-związki zawodowe rolników indywidualnych,

-towarzystwa reasekuracji wzajemnej,

-główne oddziały zagranicznych zakładów reasekuracji,

-główne oddziały zagranicznych zakładów ubezpieczeń,

-ogólnokrajowe zrzeszenia międzybranżowe,

-ogólnokrajowe związki międzybranżowe,

-spółdzielnie,

-spółdzielnie europejskie,

-związki rolników, kółek i organizacji rolniczych,

-związki rolniczych zrzeszeń branżowych,

-samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej,

-cechy rzemieślnicze,

-fundacje,

-izby rzemieślnicze,

-Związek Rzemiosła Polskiego,

-stowarzyszenia,

-związki stowarzyszeń,

-stowarzyszenia kultury fizycznej,

-związki sportowe,

-polskie związki sportowe,

-inne organizacje społeczne lub zawodowe,

-kolumny transportu sanitarnego,

-stowarzyszenia kultury fizycznej o zasięgu ogólnokrajowym,

-zrzeszenia handlu i usług,

-zrzeszenia transportu,

-instytuty badawcze,

-jednostki badawczo-rozwojowe,

-ogólnokrajowe reprezentacje zrzeszeń handlu i usług,

-ogólnokrajowe reprezentacje zrzeszeń transportu,

-inne organizacje podmiotów gospodarczych,

-izby gospodarcze,

-przedsiębiorstwa zagraniczne,

-związki zawodowe,

-związki pracodawców,

-federacje/konfederacje związków pracodawców,

-kółka rolnicze,

-rolnicze zrzeszenia branżowe,

-oddziały zagranicznych przedsiębiorców,

-spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe,

-stowarzyszenia ogrodowe,

-związki stowarzyszeń ogrodowych,

-jednostki terenowe stowarzyszeń posiadające osobowość prawną,

-jednostki organizacyjne związków zawodowych posiadające osobowość prawną,

-przedszkola publiczne,

-przedszkola niepubliczne,

-publiczne szkoły podstawowe,

-publiczne gimnazja,

-publiczne szkoły ponadgimnazjalne,

-publiczne szkoły artystyczne,

-niepubliczne szkoły podstawowe,

-niepubliczne gimnazja,

-niepubliczne szkoły ponadgimnazjalne,

-niepubliczne szkoły artystyczne,

-publiczne placówki systemu oświaty,

-niepubliczne placówki systemu oświaty,

-inne publiczne jednostki organizacyjne systemu oświaty,

-inne niepubliczne jednostki organizacyjne systemu oświaty,

-publiczne zespoły szkół i placówek systemu oświaty,

-niepubliczne zespoły szkół i placówek systemu oświaty,

-organy władzy, administracji rządowej,

-organy kontroli państwowej i ochrony prawa,

-wspólnoty samorządowe,

-sądy i trybunały,

-Skarb Państwa,

-państwowe jednostki organizacyjne,

-gminne samorządowe jednostki organizacyjne,

-powiatowe samorządowe jednostki organizacyjne,

-wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne,

-inne państwowe lub samorządowe osoby prawne, o których mowa w art. 9 pkt 14 ustawy z dnia

27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077, z późn. zm.).

UWAGA: Jeżeli podmiot, któremu udzielono wsparcia, jest osobą fizyczną nieprowadzącą działalności

gospodarczej, należy wpisać "osoba fizyczna".

Jeżeli podmiotowi, któremu udzielono wsparcia, nie można przypisać żadnej z powyższych form

prawnych ani podmiot ten nie jest osobą fizyczną, należy wpisać "inne".

7.Liczba podmiotów, którym udzielono wsparcia (kolumna 7) – należy wpisać liczbę podmiotów, którym

udzielono wsparcia, należących do poszczególnych kategorii powstałych w wyniku kombinacji danych

z kolumn 3, 4, 5 i 6, przykładowo należy wpisać liczbę podmiotów, którym udzielono wsparcia - spółek

akcyjnych - średnich przedsiębiorstw, które otrzymały wsparcie w postaci pożyczki na wzmocnienie

konkurencyjności.

8.Pożyczka (kwota udzielonych pożyczek) (kolumna 8) – należy wpisać kwotę pożyczek wynikającą

z zawartych umów (zakontraktowaną) dla danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano pożyczkę.

9.Pożyczka (kwota wypłaconych pożyczek) (kolumna 9) – należy wpisać kwotę pożyczek faktycznie

wypłaconą dla danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj

wsparcia wybrano pożyczkę.

10.Poręczenie/gwarancja (kwota udzielonych poręczeń/gwarancji) (kolumna 10) – należy wpisać,

wynikającą z zawartych umów (zakontraktowaną), kwotę odpowiednio poręczeń lub gwarancji

udzielonych w odniesieniu do danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli w kolumnie 3

jako rodzaj wsparcia wybrano odpowiednio poręczenie albo gwarancję. W ramach poręczeń uwzględnia

się również reporęczenia, a w ramach gwarancji - regwarancje.

11.Poręczenie/gwarancja (kwota udzielonych pożyczek/kredytów zabezpieczonych

poręczeniem/gwarancją) (kolumna 11) – należy wpisać zakontraktowaną kwotę, udzielonych danej

kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia, pożyczek/kredytów zabezpieczonych odpowiednio

poręczeniem albo gwarancją udzielonymi w ramach danego instrumentu finansowego. W ramach

poręczeń uwzględnia się również reporęczenia, a w ramach gwarancji - regwarancje.

12.Inwestycja kapitałowa/quasi-kapitałowa (kwota środków zakontraktowanych) (kolumna 12) – należy

wpisać, wynikającą z umowy (zakontraktowaną), kwotę odpowiednio inwestycji kapitałowej/quasi-

kapitałowej w przedsięwzięcia realizowane przez daną kategorię podmiotów, którym udzielono wsparcia,

jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano odpowiednio inwestycję kapitałową albo quasi-

kapitałową.

13.Inwestycja kapitałowa/quasi-kapitałowa (kwota środków wypłaconych) (kolumna 13) – należy

wpisać kwotę odpowiednio inwestycji kapitałowej/quasi-kapitałowej faktycznie dokonanej

w przedsięwzięcia realizowane przez daną kategorię podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli

w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano odpowiednio inwestycję kapitałową albo quasi-kapitałową.

14.Pomoc zwrotna (kwota środków zakontraktowanych) (kolumna 14) – należy wpisać, wynikającą

z zawartych umów (zakontraktowaną), kwotę dla danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia

w ramach projektów pomocy zwrotnej, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano pomoc zwrotną.

15.Pomoc zwrotna (kwota środków wypłaconych) (kolumna 15) – należy wpisać kwotę środków

faktycznie wypłaconych dla danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia w ramach projektów

pomocy zwrotnej, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano pomoc zwrotną.

16.Inny rodzaj wsparcia (kwota środków zakontraktowanych) (kolumna 16) – należy wpisać, wynikającą

z zawartych umów (zakontraktowaną), kwotę dla danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia

w ramach innych rodzajów wsparcia, osobno dla każdego rodzaju wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako

rodzaj wsparcia wybrano "inne".

17.Inny rodzaj wsparcia (kwota środków wypłaconych) (kolumna 17) – należy wpisać kwotę środków

faktycznie wypłaconych dla danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia w ramach innych

rodzajów wsparcia, osobno dla każdego rodzaju wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia

wybrano "inne".

UWAGA: W kolumnach 8-17 są wpisywane kwoty odpowiadające wartości środków publicznych

zaangażowanych w ramach udzielonego wsparcia.