Kunert-Diallo Agnieszka, Żylicz Marek, Potrzeba zmian w prawie lotniczym (wnioski po katastrofie smoleńskiej)

Artykuły
Opublikowano: PiP 2012/4/15-26
Autorzy:
Rodzaj: artykuł

Potrzeba zmian w prawie lotniczym (wnioski po katastrofie smoleńskiej)

1.Dotychczasowe fakty i podejmowane działania.

W dniu 10 IV 2010 rządowy samolot Tu-154M, przewożący Prezydenta RP oraz 95 osób towarzyszących i członków załogi, uległ katastrofie, podchodząc do lądowania na rosyjskim lotnisku w Smoleńsku. W katastrofie zginęły wszystkie osoby odbywające lot. Miejscowe władze, częściowo przy obecności przedstawicieli władz polskich, podjęły rutynowe zabiegi. Do wstępnych czynności związanych z badaniem okoliczności i przyczyn katastrofy ze strony polskiej włączyli się przedstawiciele Sił Zbrojnych RP, kierując się jednym z postanowień porozumienia z 1993 r. między ministerstwami obrony Polski i Rosji o lotach statków powietrznych wojskowych, przewidującym wspólne badanie bez określenia zasad i trybu postępowania . Po paru dniach między rządami Rzeczypospolitej Polskiej i Federacji Rosyjskiej doszło do uzgodnienia, że badanie zostanie przeprowadzone według szczegółowo określonych zasad i procedur załącznika 13 konwencji chicagowskiej o międzynarodowym lotnictwie cywilnym . Strona rosyjska powołała...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX