Chabel Cezary, Ocena prawidłowości formy i skutków doręczenia informacji oświatowej, zgodnie z art. 59 ust. 1 ustawy o systemie oświaty, w kontekście możliwości stosowania do niej przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego

Linie orzecznicze
Opublikowano: LEX/el. 2017
Status: Nieaktualna
Autor:

Ocena prawidłowości formy i skutków doręczenia informacji oświatowej, zgodnie z art. 59 ust. 1 ustawy o systemie oświaty, w kontekście możliwości stosowania do niej przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego

W orzecznictwie sądów administracyjnych występuje rozbieżność dotycząca oceny prawidłowości formy i skutków doręczenia informacji oświatowej, zgodnie z art. 59 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, w kontekście możliwości stosowania do niej przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego. Część judykatury opowiada się za stanowiskiem, zgodnie z którym przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego dotyczące doręczeń, można stosować odpowiednio do informacji oświatowych o zamiarze likwidacji szkoły. Stanowi to wyraz aprobaty judykatury dla praktyki organów prowadzących szkoły. Zastrzega się jednak, że we przytoczonym przepisie ustawy o systemie oświaty nie wskazano, że zawiadomienie, jeżeli następuje w formie pisemnej winno być doręczone według zasad doręczania korespondencji w postępowaniu administracyjnym przewidzianych w Kodeksie postępowania administracyjnego, zawartych w Rozdziale 8 zatytułowanym "Doręczenia". Odmienny pogląd wyrażają zwolennicy koncepcji, zgodnie z którą przepisy ustawy o systemie oświaty, stanowiąc obowiązek organu gminy powiadomienia wszystkich rodziców uczniów likwidowanej szkoły na 6 miesięcy przed terminem jej likwidacji, nie określają formy tego powiadomienia. Brak jest podstaw do stosowania przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego zarówno wprost, jak i odpowiednio.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX