Skubiszak-Kalinowska Irena, Określenie zasad komunikacji w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji

Procedury
Status:  Aktualna
Wersja od: 14 grudnia 2016 r.
Autorzy:

Określenie zasad komunikacji w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji

Określenie zasad komunikacji w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji

Określenie zasad komunikacji w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji

Podstawowe regulacje w tym zakresie wynikają z dyspozycji art. 14 u.k.r.b.u. Jak podkreślano w uzasadnieniu do projektu ustawy, „w rozdziale dotyczącym zasad zawierania umów koncesji, proponuje się również wdrożenie postanowień dyrektywy koncesyjnej mające zastosowanie do komunikacji w trakcie postępowania w sprawie zawarcia umowy koncesji na roboty budowlane lub usługi (art. 29 dyrektywy koncesyjnej). Proponuje się, aby informacje, dokumenty, wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oferty, oświadczenia, zawiadomienia były przekazywane zgodnie z wyborem zamawiającego, pisemnie lub w postaci elektronicznej. W celu uregulowania zgodnie z dyrektywą koncesyjną i w sposób przejrzysty przekazywania informacji ustnie, w tym telefonicznie, proponuje się, aby przekazywanie informacji w tej formie odbywało się za zgodą zamawiającego oraz nie dotyczyło istotnych elementów postępowania o udzielenie koncesji oraz ich treść została odpowiednio utrwalona na trwałym nośniku” (uzasadnienie do rządowego projektu ustawy, Druk 612, s. 21 i n.).

Określenie zasad komunikacji w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji zamawiający zamawiający ustne przekazywanie informacji wdrożenie wybranego sposobu komunikacji wszczęcie postępowania o zawarcie umowy koncesji określenie zasad komunikacji w postępowaniu jaki sposób komunikacji wybrał zamawiający? komunikacja w formie pisemnej komunikacja w postaci elektronicznej

Krok: określenie zasad komunikacji w postępowaniu

Zgodnie z dyspozycją art. 14 ust. 1 u.k.r.b.u. w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji komunikacja, w tym przekazywanie wniosków o dopuszczenie do udziału w tym postępowaniu, ofert, oświadczeń i zawiadomień, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 18 i art. 22, odbywa się zgodnie z wyborem zamawiającego, w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej.

Dokonując wyboru, zamawiający powinien jednak mieć na uwadze, że wybrany przez niego sposób komunikacji musi być ogólnie dostępny i niedyskryminacyjny oraz nie może ograniczać dostępu wykonawców do postępowania o zawarcie umowy koncesji. W odniesieniu do środków komunikacji elektronicznej oraz ich właściwości technicznych dodatkowo wskazuje się, że muszą one być interoperacyjne z urządzeniami teleinformatycznymi będącymi w powszechnym użyciu.

Równocześnie na zamawiających został nałożony obowiązek zapewnienia zachowania integralności danych oraz poufności wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji i ofert w ramach komunikacji i przechowywania informacji. Ponadto zamawiający powinien zapewnić brak możliwości zapoznania się, przez kogokolwiek, z treścią wniosków i ofert przed upływem terminu wyznaczonego na ich składanie.

Krok: jaki sposób komunikacji wybrał zamawiający?

Zamawiającym została przyznana pewna swoboda w określaniu zasad komunikacji.