Czy w przypadku emerytury przyznanej z urzędu należy rozwiązywać umowę o pracę?
PYTANIE
Od 27.11.2013 r. zatrudniamy pracownicę urodzoną w dniu 10.11.2954 r. W chwili zatrudnienia pracownica pobierała rentę rentę z tytułu całkowitej niezdolności do pracy, którą ZUS przyznał do 10.07.2015 r., czyli osiągnięcia przez pracownicę wieku emerytalnego 60 lat i 8 miesięcy i uzyskania prawa do emerytury. W chwili uzyskania przez nią wieku emerytalnego i uzyskania emerytury, pracodawca nie rozwiązał z pracownicą umowy o pracę, nie mniej od 11.07.2015 r. pracownica pobiera z ZUS emeryturę. Wątpliwości pojawiły się u samej pracownicy, ponieważ we wszystkich opracowaniach jest napisane, że trzeba choć na 1 dzień rozwiązać umowę o pracę, aby została przyznana emerytura.
Czy w przypadku emerytury przyznanej z urzędu także należy rozwiązać umowę o pracę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX