Jakie kroki powinien powziąć organ prowadzący ewidencje szkół i placówek niepublicznych w związku z rozbieżnościami dotyczącymi liczby dzieci uczęszczających do przedszkola niepublicznego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gawroński Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 22 marca 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Przedszkole niepubliczne zostało wpisane do ewidencji szkół i placówek niepublicznych gminy w roku 2011. Z przedłożonych decyzji Powiatowego Inspektora Sanitarnego i Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej wynika, że otrzymało pozwolenie na użytkowanie obiektu z zastrzeżeniami, że przeznaczone jest dla maksymalnie 20 dzieci i wszelkie zajęcia dydaktyczne, przedszkolne oraz przebywanie dzieci możliwe jest wyłącznie na kondygnacji parteru. Do tej pory organ prowadzący przedszkole składał miesięczną informację o liczbie uczniów do otrzymania dotacji na 20 uczniów, natomiast od pewnego czasu wykazuje 35 uczniów. Z nieoficjalnych informacji wiadomo też, że przedszkole korzysta z piętra budynku. Czy w opisanej sytuacji organ prowadzący niepubliczne przedszkole powinien złożyć wniosek o zmianę we wpisie do ewidencji niepublicznych przedszkoli wraz z odpowiednimi opiniami właściwego Inspektora Sanitarnego i Państwowej Straży Pożarnej? Czy gmina ma prawo w jakikolwiek sposób reagować w sprawie, czy powinny to robić wyłącznie organy uprawnione do wydawania ww. decyzji i pozwoleń?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX