ZZ-3 (1) Zarządzenie zabezpieczenia stosowane w zabezpieczeniu wykonania obowiązku o charakterze niepieniężnym

Wzory

ZZ-3 (1)

Wzór nieaktualny
Wersja od: 30 lipca 2020 r. do: 4 kwietnia 2024 r.

OBJAŚNIENIA DOTYCZĄCE SPORZĄDZANIA ZARZĄDZENIA ZABEZPIECZENIA (ZZ-3)

Wierzyciel wypełnia tylko pozycje niezaciemnione.

Zgodnie z art. 156 § 1 oraz art. 27d w związku z art. 166b ustawy, obowiązkowe jest wypełnienie pozycji dotyczącej:

-oznaczenia wierzyciela;

-wskazania imienia i nazwiska lub nazwy zobowiązanego, a w przypadku, gdy zobowiązany będący przedsiębiorcą zmarł przed wszczęciem postępowania zabezpieczającego - imienia i nazwiska zobowiązanego oraz firmy zobowiązanego z dodaniem oznaczenia "w spadku";

-numeru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności PESEL, numeru identyfikacji podatkowej NIP lub numeru identyfikacji w Krajowym Rejestrze Urzędowym Podmiotów Gospodarki Narodowej REGON, jeżeli zobowiązany taki numer posiada;

-adresu zobowiązanego, przez który rozumie się ostatni znany wierzycielowi adres miejsca zamieszkania lub siedziby zobowiązanego;

-treści obowiązku podlegającego zabezpieczeniu oraz podstawy prawnej tego obowiązku;

-wskazania podstawy prawnej zabezpieczenia obowiązku;

-wskazania okoliczności świadczących o wystąpieniu możliwości utrudnienia bądź udaremnienia egzekucji;

-daty wydania zarządzenia zabezpieczenia, nazwy wierzyciela, który je wydał, oraz imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego osoby upoważnionej do działania w imieniu wierzyciela;

-sposobu i zakresu zabezpieczenia obowiązku o charakterze niepieniężnym.

W pozostałym zakresie wierzyciel podaje dane będące w jego posiadaniu.

Organ egzekucyjny wypełnia pozycje zaciemnione.

Datę podaje się w formacie dd-mm-rrrr.

1)Zaznacza się właściwy kwadrat, wstawiając znak "x".

2)W przypadku niewypełniania pozycja (część) może zostać pominięta (niewydrukowana).

3)Pozycji nie wypełnia się w przypadku zobowiązanego niebędącego osobą fizyczną lub w przypadku, gdy zobowiązany będący przedsiębiorcą zmarł przed wszczęciem postępowania zabezpieczającego.

4)Wpisuje się numer Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności PESEL.

5)Wpisuje się numer identyfikacji w Krajowym Rejestrze Urzędowym Podmiotów Gospodarki Narodowej REGON.

6)Wpisuje się datę urodzenia, jeżeli zobowiązany nie posiada PESEL albo gdy numer PESEL nie jest znany wierzycielowi.

Część ogólna

W przypadku wydania dalszego zarządzenia zabezpieczenia w:

-poz. 1 - wpisuje się numer dotychczasowego zarządzenia zabezpieczenia;

-poz. 2 - wpisuje się datę wydania dotychczasowego zarządzenia zabezpieczenia;

-wypełnia się poz. 3 i 4.

W przypadku ponownego wydania zarządzenia zabezpieczenia w:

-poz. 1 - wpisuje się numer dotychczasowego zarządzenia zabezpieczenia;

-poz. 2 - wpisuje się datę ponownie wydanego zarządzenia zabezpieczenia;

-poz. 5 - umieszcza się adnotację: "Zarządzenie zabezpieczenia zostało ponownie wydane w związku z postanowieniem ... (należy wskazać wierzyciela) nr ... z dnia ... o utracie zarządzenia zabezpieczenia nr ... z dnia ... ".

Część A

W przypadku gdy zobowiązany będący przedsiębiorcą zmarł przed wszczęciem postępowania zabezpieczającego, w poz. 1 zaznacza się kwadrat 2 oraz w poz. 3 wpisuje się imię i nazwisko zobowiązanego oraz firmę zobowiązanego z dodaniem oznaczenia "w spadku".

Część B

Poz. 1 - podaje się przepis prawa, wraz z jednostką redakcyjną, stanowiący podstawę do wydania aktu administracyjnego ustalającego obowiązek.

Część C

Poz. 2 - wpisuje się adres siedziby wierzyciela lub jego jednostki organizacyjnej. Jeżeli wierzyciel posiada obsługujący go urząd, wpisuje się adres tego urzędu.

Poz. 3 - wpisuje się NIP wierzyciela, a jeżeli wierzyciel go nie posiada - urzędu obsługującego wierzyciela lub jednostki samorządu terytorialnego, której organ jest wierzycielem.

Poz. 4 - wpisuje się numer REGON wierzyciela, a jeżeli wierzyciel go nie posiada - urzędu obsługującego wierzyciela lub jednostki samorządu terytorialnego, której organ jest wierzycielem.

Poz. 5 - nie wymaga się podpisu osoby upoważnionej do działania w imieniu wierzyciela w przypadku opatrzenia zarządzenia zabezpieczenia zaawansowaną pieczęcią elektroniczną albo kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną. W przypadku opatrzenia zarządzenia zabezpieczenia podpisem zaufanym w poz. 5 nie podaje się stanowiska służbowego osoby upoważnionej do działania w imieniu wierzyciela.

Część D

Poz. 2 - nie wymaga się podpisu osoby upoważnionej do działania w imieniu organu egzekucyjnego w przypadku opatrzenia zarządzenia zabezpieczenia zaawansowaną pieczęcią elektroniczną albo kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną. W przypadku opatrzenia zarządzenia zabezpieczenia podpisem zaufanym w poz. 2 nie podaje się stanowiska służbowego osoby upoważnionej do działania w imieniu organu egzekucyjnego.

Poz. 4 - wpisuje się środek zabezpieczenia lub inną czynność, które stosownie do okoliczności są zastosowane.