§ 8. - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2012.125

Akt utracił moc
Wersja od: 2 lutego 2012 r.
§  8. 
1. 
Podstawą systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 47a ust. 2 ustawy, stosowanego do prowadzenia ewidencji jest baza danych, której logiczny model jest zgodny ze specyfikacją modelu pojęciowego danych ewidencji miejscowości, ulic i adresów zawartą w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
2. 
System teleinformatyczny stosowany do prowadzenia ewidencji musi być wyposażony w mechanizmy umożliwiające tworzenie, zapisywanie i bezpieczne utrzymywanie jej zbiorów danych, a ponadto:
1)
kontrolę dostępu do danych i autoryzację użytkowników systemu;
2)
wydawanie zawiadomień o ustaleniach dotyczących numerów porządkowych budynków;
3)
sporządzanie wykazów adresów budynków dla miejscowości lub gminy;
4)
sporządzanie mapy punktów adresowych, na którą składają się:
a)
nazwa miejscowości i jej identyfikator TERYT,
b)
granice miejscowości,
c)
punkty adresowe i ich numery porządkowe,
d)
osie ulic i granice zewnętrzne placów oraz ich nazwy i identyfikatory TERYT,
e)
kontury budynków istniejących i w budowie - na podstawie danych ewidencji gruntów i budynków, BDOT500 lub BDOT10k oraz mapy zasadniczej,
f)
granice i numery działek ewidencyjnych - na podstawie danych ewidencji gruntów i budynków;
5)
prowadzenie pełnej archiwizacji zmienianych danych oraz odtwarzania historii każdego obiektu oraz stanu bazy na zadaną datę;
6)
udostępnianie danych za pomocą usług, o których mowa w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej;
7)
przekazywanie do państwowego rejestru granic i powierzchni jednostek podziałów terytorialnych kraju nowych lub zmienionych danych ewidencji dotyczących adresów i ich lokalizacji przestrzennej, również z wykorzystaniem usług sieciowych.