Nadanie statutu Głównemu Inspektoratowi Ochrony Środowiska.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.2442

Akt utracił moc
Wersja od: 28 grudnia 2017 r.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 20 grudnia 2017 r.
w sprawie nadania statutu Głównemu Inspektoratowi Ochrony Środowiska

Na podstawie art. 4 ust. 7 ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2016 r. poz. 1688 oraz z 2017 r. poz. 1566 i 1567) zarządza się, co następuje:
Głównemu Inspektoratowi Ochrony Środowiska nadaje się statut, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
Wydane przed wejściem w życie niniejszego rozporządzenia zarządzenia i decyzje określające organizację i zadania Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska oraz udzielone pełnomocnictwa zachowują moc do czasu wydania nowych, na podstawie statutu, stanowiącego załącznik do rozporządzenia.
Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 sierpnia 2014 r. w sprawie nadania statutu Głównemu Inspektoratowi Ochrony Środowiska (Dz. U. poz. 1174 oraz z 2015 r. poz. 897).
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK  Nr 

STATUT GŁÓWNEGO INSPEKTORATU OCHRONY ŚRODOWISKA

§  1. 
Główny Inspektorat Ochrony Środowiska, zwany dalej "Głównym Inspektoratem", jest urzędem administracji rządowej obsługującym Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, zwanego dalej "Głównym Inspektorem", działającym pod jego bezpośrednim kierownictwem.
§  2. 
1. 
Główny Inspektor kieruje Głównym Inspektoratem przy pomocy Zastępcy Głównego Inspektora, dyrektora generalnego oraz kierowników komórek organizacyjnych wymienionych w § 4 ust. 1.
2. 
Zakresy czynności osób wymienionych w ust. 1, z wyłączeniem dyrektora generalnego, ustala Główny Inspektor.
3. 
Główny Inspektor może upoważniać osoby, o których mowa w ust. 1, a także innych pracowników Głównego Inspektoratu, do podejmowania decyzji w jego imieniu, w określonych przez niego sprawach.
§  3. 
Główny Inspektor może powoływać komisje, rady i zespoły jako organy pomocnicze lub opiniodawczo-doradcze o charakterze doraźnym, określając nazwę, skład osobowy, cel powołania, zakres zadań i tryb działania tych organów.
§  4. 
1. 
W skład Głównego Inspektoratu wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska:
1)
Departament Inspekcji;
2)
Departament Kontroli Gospodarowania Odpadami;
3)
Departament Monitoringu, Ocen i Prognoz Stanu Środowiska;
4)
Departament Organizacyjno-Finansowy;
5)
Departament Prawa i Orzecznictwa;
6)
Krajowe Laboratorium Referencyjne i Wzorcujące z siedzibą w Krakowie;
7)
Stanowisko do spraw Kontroli, Audytu Wewnętrznego i Spraw Obronnych.
2. 
Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1, określa regulamin organizacyjny nadany przez Głównego Inspektora na wniosek dyrektora generalnego.
3. 
Spory kompetencyjne między komórkami organizacyjnymi, o których mowa w ust. 1, rozstrzyga Główny Inspektor.