§ 8. - [Cele oceniania bieżącego z zajęć edukacyjnych; ograniczenie zadawania prac domowych] - Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w publicznych szkołach artystycznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.147 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 24 kwietnia 2024 r. do: 31 sierpnia 2024 r.
§  8.  5 [Cele oceniania bieżącego z zajęć edukacyjnych; ograniczenie zadawania prac domowych]
1. 
Ocenianie bieżące z zajęć edukacyjnych ma na celu monitorowanie pracy ucznia oraz przekazywanie uczniowi informacji o jego osiągnięciach edukacyjnych, pomagających w uczeniu się, poprzez wskazanie, co uczeń robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć.
2. 
W ramach oceniania bieżącego:
1)
z zajęć edukacyjnych ogólnokształcących w:
a)
ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia w klasach realizujących kształcenie ogólne w zakresie klas I-III szkoły podstawowej nauczyciel nie zadaje uczniowi:
pisemnych prac domowych, z wyjątkiem ćwiczeń usprawniających motorykę małą,
praktyczno-technicznych prac domowych
do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych,
b)
ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia i ogólnokształcącej szkole baletowej w klasach realizujących kształcenie ogólne w zakresie klas IV-VIII szkoły podstawowej nauczyciel może zadać uczniowi pisemną lub praktyczno-techniczną pracę domową do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych;
2)
z zajęć edukacyjnych artystycznych w:
a)
ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia w klasach I-III i szkole muzycznej I stopnia o sześcioletnim cyklu kształcenia w klasach I-III nauczyciel nie zadaje uczniowi pisemnych i praktyczno-technicznych prac domowych do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych,
b)
ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia w klasach IV-VIII, szkole muzycznej I stopnia o sześcioletnim cyklu kształcenia w klasach IV-VI, szkole muzycznej I stopnia o czteroletnim cyklu kształcenia i szkole baletowej w klasach I-V nauczyciel może zadać uczniowi pisemną lub praktyczno-techniczną pracę domową do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych.
3. 
Pisemne lub praktyczno-techniczne prace domowe, o których mowa w ust. 2 pkt 1 lit. b albo w ust. 2 pkt 2 lit. b, nie są obowiązkowe dla ucznia i nie ustala się z nich oceny.
4. 
Przepisów:
1)
ust. 2 pkt 2 lit. a nie stosuje się do zajęć edukacyjnych artystycznych przedmiotu głównego oraz chóru, orkiestry lub zespołu instrumentalnego;
2)
ust. 3 nie stosuje się do zajęć edukacyjnych artystycznych:
a)
przedmiotu głównego,
b)
fortepianu dodatkowego, kształcenia słuchu oraz chóru, orkiestry lub zespołu instrumentalnego w ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia i szkole muzycznej I stopnia,
c)
fortepianu dla rytmiki i improwizacji fortepianowej w ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia,
d)
tańca współczesnego, tańca ludowego i charakterystycznego, tańca dawnego i partnerowania w klasach I-V szkoły baletowej.
5. 
Ćwiczenia usprawniające motorykę małą, o których mowa w ust. 2 pkt 1 lit. a tiret pierwsze, są obowiązkowe dla ucznia i nauczyciel może ustalić z nich ocenę.
6. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. b albo w ust. 2 pkt 2 lit. b, nauczyciel sprawdza wykonaną przez ucznia pisemną lub praktyczno-techniczną pracę domową i przekazuje mu informację, o której mowa w ust. 1.
5 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 19 kwietnia 2024 r. (Dz.U.2024.623) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2024 r.