Art. 36. - [Raport końcowy] - Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2019.1374 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 24 lipca 2019 r.
Art. 36. [Raport końcowy]
1.
Po zakończeniu badania wypadku lub incydentu morskiego Komisja sporządza raport końcowy.2.
Raport końcowy powinien zawierać:1)
zestawienie podstawowych faktów dotyczących wypadku lub incydentu morskiego, w tym informacje o rannych, ofiarach śmiertelnych, lub zanieczyszczeniu środowiska;2)
określenie państwa bandery statku, jego właściciela, armatora, operatora oraz instytucji klasyfikacyjnej;3)
informacje dotyczące uczestniczących w wypadku lub incydencie morskim statków, ich wymiary i moc maszyn, a także informacje dotyczące członków załogi, w szczególności zakres ich obowiązków oraz okres zaokrętowania;4)
opis okoliczności wypadku lub incydentu morskiego;5)
analizę i uwagi dotyczące czynników, które przyczyniły się do wypadku lub incydentu morskiego, w tym czynników mechanicznych, ludzkich lub organizacyjnych;6)
opis wyników przeprowadzonego badania, w tym identyfikację kwestii dotyczących bezpieczeństwa i wniosków wynikających z badania;7)
zalecenia dotyczące bezpieczeństwa, o których mowa w art. 43 ust. 1 - gdy jest to uzasadnione.3.
Komisja ogłasza raport końcowy, w terminie do 12 miesięcy od dnia wypadku lub incydentu morskiego, na swojej stronie internetowej.