§ 19. - Przygotowanie lotnisk do sytuacji zagrożenia oraz lotniskowe służby ratowniczo-gaśnicze.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2013.487

Akt utracił moc
Wersja od: 23 kwietnia 2013 r.
§  19.
1.
PDSZ zawiera:
1)
procedury działania w sytuacjach zagrożenia, w szczególności w sytuacji:
a)
zagrożenia statku powietrznego, w tym:
-
wypadku lotniczego na lotnisku,
-
wypadku lotniczego poza lotniskiem, a także poza rejonem operacyjnym lotniska, w granicach strefy kontrolowanej lotniska (CTR - Controlled Zone) lub strefy ruchu lotniskowego (ATZ - Aerodrome Traffic Zone),
-
incydentu lotniczego statku powietrznego w czasie lotu, skutkującego koniecznością lądowania,
-
incydentu lotniczego statku powietrznego na ziemi,
-
uwolnienia lub zmiany stanu przewożonych materiałów niebezpiecznych,
-
aktu bezprawnej ingerencji, w zakresie nieuregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 187 ustawy,
b)
zagrożenia bez udziału statku powietrznego, w tym:
-
pożaru obiektu,
-
uwolnienia lub zmiany stanu materiałów niebezpiecznych,
-
katastrofy naturalnej lub awarii technicznej,
-
zagrożenia epidemicznego,
c)
zagrożenia wspólnego, w tym:
-
statku powietrznego i innego obiektu,
-
statku powietrznego i urządzenia do tankowania paliwa,
-
statku powietrznego i statku powietrznego;
2)
zasady alarmowania podmiotów biorących udział w interwencji, w tym wykaz numerów alarmowych;
3)
zasady kierowania i przekazywania kierowania działaniami podczas interwencji w rejonie operacyjnym lotniska oraz poza tym rejonem, ze wskazaniem podmiotów odpowiedzialnych za kierowanie interwencją w zależności od miejsca i rodzaju zdarzenia;
4)
wykaz podmiotów uczestniczących w interwencji i wyposażenia przeznaczonego do interwencji;
5)
zadania centrum operacyjnego, o ile zostało utworzone;
6)
wskazanie ruchomego stanowiska kierowania;
7)
skład sztabu interwencji i jego kompetencje;
8)
zasady organizacji łączności i współdziałania podmiotów biorących udział w interwencji;
9)
zadania podmiotów biorących udział w interwencji, w zależności od rodzaju sytuacji zagrożenia;
10)
rejony koncentracji podmiotów biorących udział w interwencji;
11)
zasady informowania organów administracji publicznej o sytuacji zagrożenia;
12)
zasady wstrzymywania i przywracania operacji na lotnisku;
13)
mapę rejonu operacyjnego lotniska wraz z kierunkami podejścia i wznoszenia, strefami dla lotów, rejonami koncentracji, mostami, wiaduktami oraz innymi elementami mającymi znaczenie dla skutecznego przeprowadzenia interwencji, z siatką kwadratów w skali 1:25 000 lub większej;
14)
wskazanie stanowiska albo komórki odpowiedzialnych za przygotowanie, aktualizację, publikowanie i dystrybucję informacji zawartych w PDSZ;
15)
sposób koordynacji działań z odpowiednimi specjalistycznymi podmiotami ratowniczymi, przygotowanymi do działania w sytuacjach zagrożenia -jeżeli w rejonie operacyjnym lotniska znajduje się zbiornik wodny, teren bagnisty lub teren trudno dostępny.
2.
Zarządzający lotniskiem, na którym nie utworzono lsr-g, opracowuje PDSZ w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a.