§ 19. - Przygotowanie lotnisk do sytuacji zagrożenia oraz lotniskowe służby ratowniczo-gaśnicze.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2013.487
Akt utracił moc Wersja od: 23 kwietnia 2013 r.
§ 19.
1.
PDSZ zawiera:1)
procedury działania w sytuacjach zagrożenia, w szczególności w sytuacji:a)
zagrożenia statku powietrznego, w tym:-
wypadku lotniczego na lotnisku,-
wypadku lotniczego poza lotniskiem, a także poza rejonem operacyjnym lotniska, w granicach strefy kontrolowanej lotniska (CTR - Controlled Zone) lub strefy ruchu lotniskowego (ATZ - Aerodrome Traffic Zone),-
incydentu lotniczego statku powietrznego w czasie lotu, skutkującego koniecznością lądowania,-
incydentu lotniczego statku powietrznego na ziemi,-
uwolnienia lub zmiany stanu przewożonych materiałów niebezpiecznych,-
aktu bezprawnej ingerencji, w zakresie nieuregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 187 ustawy,b)
zagrożenia bez udziału statku powietrznego, w tym:-
pożaru obiektu,-
uwolnienia lub zmiany stanu materiałów niebezpiecznych,-
katastrofy naturalnej lub awarii technicznej,-
zagrożenia epidemicznego,c)
zagrożenia wspólnego, w tym:-
statku powietrznego i innego obiektu,-
statku powietrznego i urządzenia do tankowania paliwa,-
statku powietrznego i statku powietrznego;2)
zasady alarmowania podmiotów biorących udział w interwencji, w tym wykaz numerów alarmowych;3)
zasady kierowania i przekazywania kierowania działaniami podczas interwencji w rejonie operacyjnym lotniska oraz poza tym rejonem, ze wskazaniem podmiotów odpowiedzialnych za kierowanie interwencją w zależności od miejsca i rodzaju zdarzenia;4)
wykaz podmiotów uczestniczących w interwencji i wyposażenia przeznaczonego do interwencji;5)
zadania centrum operacyjnego, o ile zostało utworzone;6)
wskazanie ruchomego stanowiska kierowania;7)
skład sztabu interwencji i jego kompetencje;8)
zasady organizacji łączności i współdziałania podmiotów biorących udział w interwencji;9)
zadania podmiotów biorących udział w interwencji, w zależności od rodzaju sytuacji zagrożenia;10)
rejony koncentracji podmiotów biorących udział w interwencji;11)
zasady informowania organów administracji publicznej o sytuacji zagrożenia;12)
zasady wstrzymywania i przywracania operacji na lotnisku;13)
mapę rejonu operacyjnego lotniska wraz z kierunkami podejścia i wznoszenia, strefami dla lotów, rejonami koncentracji, mostami, wiaduktami oraz innymi elementami mającymi znaczenie dla skutecznego przeprowadzenia interwencji, z siatką kwadratów w skali 1:25 000 lub większej;14)
wskazanie stanowiska albo komórki odpowiedzialnych za przygotowanie, aktualizację, publikowanie i dystrybucję informacji zawartych w PDSZ;15)
sposób koordynacji działań z odpowiednimi specjalistycznymi podmiotami ratowniczymi, przygotowanymi do działania w sytuacjach zagrożenia -jeżeli w rejonie operacyjnym lotniska znajduje się zbiornik wodny, teren bagnisty lub teren trudno dostępny.2.
Zarządzający lotniskiem, na którym nie utworzono lsr-g, opracowuje PDSZ w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a.