§ 6. - Realizacja rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz umiejętności podstawowych i przekrojowych dzieci i młodzieży - "Laboratoria przyszłości".

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.771

Akt utracił moc
Wersja od: 7 kwietnia 2022 r.
§  6. 
1. 
Z wnioskiem o udział w Programie, dotyczącym wsparcia finansowego, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1:
1)
dyrektor:
a)
szkoły, której organem prowadzącym są podmioty, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1-3 - występuje do tego organu,
b)
szkoły, której organem prowadzącym jest minister, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 4 i 6 - występuje do właściwego ministra,
c)
szkoły i zespołu szkół w Polsce oraz przy przedstawicielstwie dyplomatycznym, urzędzie konsularnym i przedstawicielstwie wojskowym Rzeczypospolitej Polskiej, o których mowa w art. 8 ust. 5 pkt 2 lit. c ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, działające w ramach Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą - występuje do ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania;
2)
kierownik szkoły polskiej, o której mowa w art. 8 ust. 5 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, działającej w ramach Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą - występuje do ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
2. 
Wniosek o udział w Programie dotyczący wsparcia finansowego, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, zawiera:
1)
nazwę szkoły, adres jej siedziby i numer w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej, numer telefonu i adres poczty elektronicznej osoby kontaktowej, a w przypadku szkoły polskiej, o której mowa w art. 8 ust. 5 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, działającej w ramach Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą - nazwę tej szkoły, adres jej siedziby, numer telefonu i adres poczty elektronicznej osoby kontaktowej;
2)
wnioskowaną kwotę wsparcia ustaloną na podstawie § 5 ust. 1-3;
3)
informację, że wniosek jest składany po raz pierwszy, lub że stanowi on uzupełnienie lub korektę dokonaną na podstawie ust. 11;
4)
informację, że szkoła nie otrzymała wsparcia na podstawie uchwały, o której mowa w § 4 ust. 2;
5)
liczbę uczniów w szkole.
3. 
Wniosek o udzielenie wsparcia finansowego, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, składany przez organ prowadzący szkołę, o którym mowa w § 4 ust. 1, zawiera:
1)
nazwę szkoły, adres jej siedziby i numer w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej, numer telefonu i adres poczty elektronicznej osoby kontaktowej, a w przypadku szkoły polskiej, o której mowa w art. 8 ust. 5 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, działającej w ramach Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą - nazwę tej szkoły, adres jej siedziby, numer telefonu i adres poczty elektronicznej osoby kontaktowej;
2)
wnioskowaną kwotę wsparcia ustaloną na podstawie § 5 ust. 1-3 w odniesieniu do danej szkoły zgłaszanej do udziału w Programie;
3)
informację, że w odniesieniu do danej szkoły wniosek jest składany po raz pierwszy, lub że stanowi on uzupełnienie lub korektę dokonaną na podstawie ust. 11;
4)
informację, że dana szkoła nie otrzymała wsparcia na podstawie uchwały, o której mowa w § 4 ust. 2;
5)
liczbę uczniów w odniesieniu do danej szkoły.
4. 
Organy prowadzące szkoły, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1-3, weryfikują wnioski o udział w Programie dotyczące wsparcia finansowego, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, pod kątem prawidłowości jego wypełnienia, kompletności zawartych w nim informacji i tożsamości wnioskodawcy.
5. 
Organy prowadzące szkoły, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1-3, występują do wojewody właściwego ze względu na siedzibę szkoły z wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1.
6. 
W przypadku wniosku o udział w Programie dotyczącym wsparcia finansowego, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, składanego przez dyrektora i kierownika, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 1 lit. b i c oraz pkt 2, wniosek ten stanowi jednocześnie wniosek o udzielenie wsparcia finansowego, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, dla tej szkoły lub tego zespołu szkół.
7. 
Oceny wniosków o udzielenie wsparcia finansowego, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, dokonuje odpowiednio wojewoda właściwy ze względu na siedzibę szkoły lub właściwy minister, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 4-6, w celu przekazania Prezesowi Rady Ministrów rekomendacji co do wysokości wsparcia finansowego, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, przyznanego poszczególnym organom prowadzącym szkoły.
8. 
W celu dokonania oceny, o której mowa w ust. 7, odpowiednio wojewoda lub właściwy minister, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 4-6, powołuje zespoły oceniające, zwane dalej "zespołami oceniającymi".
9. 
W skład zespołów oceniających wchodzi:
1)
w przypadku zespołów oceniających powołanych przez wojewodę:
a)
od trzech do siedmiu przedstawicieli kuratora oświaty, w tym wojewódzki koordynator do spraw innowacji w edukacji,
b)
od dwóch do pięciu przedstawicieli wojewody;
2)
w przypadku zespołów oceniających powołanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania:
a)
od trzech do siedmiu przedstawicieli Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą,
b)
od dwóch do pięciu przedstawicieli ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania;
3)
w przypadku zespołów oceniających powołanych przez właściwych ministrów, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 4 i 6 - od trzech do siedmiu przedstawicieli tych ministrów.
10. 
Organy powołujące zespoły oceniające, o których mowa w ust. 9, zapewniają warunki do ich funkcjonowania, w szczególności umożliwiają organizowanie spotkań z użyciem środków komunikacji elektronicznej umożliwiających porozumiewanie się na odległość.
11. 
Jeżeli w trakcie oceny wniosku o udzielenie wsparcia finansowego, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, okaże się on niekompletny lub błędnie wypełniony, odpowiednio dyrektor lub kierownik szkoły albo organ prowadzący szkołę, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 1-3, może zostać wezwany do dokonania uzupełnienia lub korekty tego wniosku.
12. 
Wnioski o udzielenie wsparcia finansowego, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, są oceniane na bieżąco w miarę ich wpływu.
13. 
Zespół oceniający przekazuje na bieżąco odpowiednio wojewodzie albo właściwemu ministrowi, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 4-6, informację o ocenionych wnioskach o udzielenie wsparcia finansowego, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1.
14. 
Wojewoda oraz właściwi ministrowie, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 4-6, na podstawie ocenionych wniosków o udzielenie wsparcia finansowego, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, przekazują Prezesowi Rady Ministrów listy zawierające rekomendacje co do wysokości wsparcia finansowego, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, przyznanego poszczególnym organom prowadzącym szkoły oraz informację o wysokości środków, które mają być przekazane na ich rachunek bankowy.
15. 
Prezes Rady Ministrów na podstawie rekomendacji, o których mowa w ust. 14, zatwierdza wysokość wsparcia finansowego, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, przyznanego poszczególnym organom prowadzącym szkoły i przekazuje środki na rachunki bankowe wojewodów i właściwych ministrów, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 4-6.
16. 
Wojewodowie przekazują środki na rachunki bankowe organów prowadzących szkoły, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1-3.
17. 
Wojewodowie oraz właściwi ministrowie, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 4-6, monitorują sposób i terminowość realizacji Programu.
18. 
Organ prowadzący może upoważnić dyrektora lub kierownika szkoły do dokonania zakupów w ramach otrzymanego wsparcia.