Art. 32. - [Nadawanie stopni dyplomatycznych pracownikom zagranicznym] - Służba zagraniczna.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.85 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 24 stycznia 2024 r.
Art. 32. [Nadawanie stopni dyplomatycznych pracownikom zagranicznym]
1.
Stopień dyplomatyczny nadaje się pracownikowi zagranicznemu na czas powołania w celu wykonywania obowiązków członka personelu dyplomatyczno-konsularnego w placówce zagranicznej.2.
Stopień dyplomatyczny można nadać pracownikowi zagranicznemu, który:1)
ukończył seminarium dyplomatyczno-konsularne, o którym mowa w art. 45;2)
złożył z wynikiem pozytywnym egzamin dyplomatyczno-konsularny;3)
był zatrudniony w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw zagranicznych na podstawie powołania w celu wykonywania obowiązków członka personelu dyplomatyczno-konsularnego w placówce zagranicznej przez okres co najmniej 3 lat.3.
Po spełnieniu wymagań, o których mowa w ust. 2, pracownik zagraniczny może zwrócić się z wnioskiem do Szefa Służby Zagranicznej o nadanie mu stopnia dyplomatycznego.4.
Szef Służby Zagranicznej nadaje osobie, o której mowa w ust. 1, stopień dyplomatyczny w terminie miesiąca od dnia złożenia wniosku. Przepis art. 31 ust. 4 stosuje się odpowiednio.5.
Po nadaniu stopnia dyplomatycznego dyrektor generalny służby zagranicznej, na wniosek Szefa Służby Zagranicznej, zatrudnia pracownika zagranicznego w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw zagranicznych na podstawie mianowania. Przepisów ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej dotyczących służby przygotowawczej, pierwszej oceny i postępowania kwalifikacyjnego dla pracowników służby cywilnej ubiegających się o mianowanie nie stosuje się.