§ 3. - Likwidacja Instytutu De Republica.

Monitor Polski

M.P.2024.183

Akt obowiązujący
Wersja od: 4 marca 2024 r.
§  3. 
1. 
W ramach wykonywanych czynności likwidacyjnych likwidator działa zgodnie z zatwierdzonym przez Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów harmonogramem likwidacji.
2. 
Likwidator w terminie 14 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia przedkłada Szefowi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów do zatwierdzenia harmonogram czynności likwidacyjnych.
3. 
Likwidator jest obowiązany do podejmowania wszelkich niezbędnych czynności w ramach prowadzonej likwidacji Instytutu.
4. 
Do obowiązków likwidatora należy w szczególności:
1)
otwarcie ksiąg rachunkowych zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598);
2)
sporządzenie planu finansowego likwidacji na dzień otwarcia likwidacji, w tym oszacowanie kosztów likwidacji;
3)
przeprowadzenie inwentaryzacji majątku Instytutu, zgodnie z art. 26 ust. 4 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, w tym składników majątkowych ruchomych i nieruchomych, składników niematerialnych i prawnych oraz wierzytelności i zobowiązań;
4)
dokonanie czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Instytutu;
5)
zawiadomienie instytucji i podmiotów współpracujących z Instytutem o jego likwidacji;
6)
zawiadomienie banku prowadzącego obsługę rachunku bankowego Instytutu o jego likwidacji;
7)
sporządzenie wykazu umów cywilnoprawnych, których stroną jest Instytut;
8)
ściągnięcie należności i wykonanie zobowiązań wymagalnych do dnia zakończenia likwidacji oraz zapewnienie ze środków pozostałych na rachunku bankowym Instytutu odpowiednich kwot na pokrycie zobowiązań niewymagalnych lub spornych;
9)
rozwiązanie umów cywilnoprawnych, których stroną jest Instytut, i dokonanie ostatecznego rozliczenia zobowiązań, należności lub uprawnień wynikających z tych umów;
10)
sporządzenie do dnia zakończenia likwidacji wykazów:
a)
spraw niezakończonych, a następnie przekazanie tych spraw wraz z dokumentacją do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,
b)
spraw zakończonych - archiwizacji dokumentów dokonuje Instytut w likwidacji i przekazuje dokumenty do archiwum Kancelarii Prezesa Rady Ministrów albo do właściwego archiwum państwowego, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
11)
dokonanie zamknięcia ksiąg rachunkowych i sporządzenie sprawozdania finansowego na dzień zakończania likwidacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
12)
dokonanie niezbędnych czynności urzędowych związanych z zakończeniem działalności Instytutu, w szczególności związanych z wykreśleniem Instytutu z:
a)
Krajowego Rejestru Urzędowego Podmiotów Gospodarki Narodowej - REGON,
b)
ewidencji i identyfikacji podatników i płatników,
c)
rejestru płatników składek Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
13)
zamknięcie rachunków bankowych.