Art. 8. - Meksyk-Polska. Umowa o komunikacji lotniczej. Meksyk.1990.10.11.

Monitor Polski

M.P.2021.1053

Akt obowiązujący
Wersja od: 17 kwietnia 1991 r.
Artykuł  8

Opłaty celne

1. 
Statki powietrzne używane na międzynarodowych liniach lotniczych przez wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze którejkolwiek Umawiającej się Strony, a także ich normalne wyposażenie, paliwo, smary, zapasy zużywających się materiałów technicznych, części zamienne oraz zapasy pokładowe (w tym artykuły żywnościowe, napoje i tytoń) znajdujące się na pokładzie takich statków powietrznych będą zwolnione od wszelkich opłat celnych, podatków krajowych, kosztów inspekcyjnych lub innych podobnych opłat, podatków czy obciążeń federalnych, stanowych lub municypalnych, przy wwozie na terytorium drugiej Umawiającej się Strony pod warunkiem, że takie wyposażenie i zapasy będą pozostawały na pokładzie statków powietrznych do czasu ich wywozu lub będą zużyte na części lotu wykonywanego ponad tym terytorium.
2. 
Będą również zwolnione od tych samych opłat, podatków i obciążeń, pod warunkiem zachowania wzajemności takich uprawnień, z wyjątkiem opłat związanych ze świadczonymi usługami:
a)
smary, zużywające się artykuły techniczne, części zamienne, narzędzia i specjalne urządzenia do obsługi lub naprawy statków powietrznych, a także zapasy pokładowe (w tym artykuły żywnościowe, napoje i tytoń), dokumenty przedsiębiorstw lotniczych takie jak: bilety, broszury, mapy tras oraz inne druki niezbędne dla pracy przedsiębiorstwa lotniczego, jak również materiały reklamowe i wyposażenie biurowe wyłącznie na potrzeby tego przedsiębiorstwa, przysłane przez lub dla przedsiębiorstwa lotniczego jednej z Umawiających się Stron na terytorium drugiej Umawiającej się Strony,
b)
materiały pędne, smary oraz inne zużywające się materiały techniczne, części zamienne, normalne wyposażenie oraz zapasy (w tym artykuły żywnościowe, napoje i tytoń) wzięte na pokład statków powietrznych przedsiębiorstwa lotniczego jednej z Umawiających się Stron na terytorium drugiej Umawiającej się Strony i używane na międzynarodowych liniach lotniczych.
3. 
Normalne wyposażenie pokładowe, jak również materiały i zapasy pozostające na pokładzie statków powietrznych którejkolowiek Umawiającej się Strony mogą być wyładowane na terytorium drugiej Umawiającej się Strony jedynie za zgodą władz celnych tego terytorium. W takich przypadkach mogą one być poddane nadzorowi wymienionych władz aż do czasu ich wywozu lub zadysponowania nimi w inny sposób zgodnie z przepisami celnymi.
4. 
Pasażerowie przebywający tranzytem na terytorium którejkolwiek Umawiającej się Strony będą poddani jedynie uproszczonej kontroli. Bagaż oraz towary w tranzycie bezpośrednim będą zwolnione od opłat celnych i innych podobnych obciążeń.