§ 13. - Rachunkowość stowarzyszeń nie dotowanych z budżetu Państwa.

Monitor Polski

M.P.1965.55.288

Akt utracił moc
Wersja od: 15 października 1965 r.
§  13.
1.
Listy płatnicze sporządza się dla wypłat zbiorowych (płace, wynagrodzenia, zasiłki, premie, stypendia itp.).
2.
Listy płac i wynagrodzeń stałych mogą być sporządzane tylko na podstawie formalnych dokumentów (umów, decyzji, zaangażowania do pracy, decyzji awansowych itp.), określających wysokość wynagrodzenia stałego.
3.
Listy wynagrodzeń niestałych, zależnych od wyników pracy, mogą być sporządzane tylko na podstawie dowodów stwierdzających wyniki pracy.
4.
Listy zbiorowe jednorazowych wypłat (np. zasiłki, nagrody, premie itp.) mogą być sporządzane tylko na podstawie każdorazowo wydanych decyzji lub zatwierdzonych wykazów osób otrzymujących wypłatę. Jeżeli wykazy osób otrzymujących wypłatę zawierają istotne elementy listy płatniczej, mogą one zastąpić taką listę.
5.
Lista płatnicza powinna zawierać co najmniej:
1)
określenie tytułu wypłaty,
2)
imiona i nazwiska osób otrzymujących wypłatę,
3)
określenie kwot należności brutto, kwot potrąceń oraz kwot do wypłaty netto,
4)
daty i podpisy osób otrzymujących wypłatę.
6.
Kwoty wynagrodzeń z tytułu pracy i kwoty należnych zasiłków rodzinnych obejmuje się wspólną listą płatniczą.
7.
Suma łączna do wypłaty (netto) całej listy płatniczej powinna być podana cyframi i słowami.
8.
Lista płatnicza powinna być podpisana przez pracownika sporządzającego listę.